Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Maj 2021
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Jak zarobiłem 651% na CD Projekt? Przesunięcie premiery – co teraz?

Jakiś czas temu obiecałem Wam, że jak sprzedam akcje CD Projekt to zrobię osobny wpis z adekwatną informacją o wyjściu z pozycji. W tym miejscu informuję, że sprzedałem 80% wszystkich akcji trzy tygodnie temu, o czym od razu poinformowałem w formie komentarza pod wpisem i dzień później na Shoutbox:

Transakcja sprzedaży była 6 października po 374,80 zł:

Stopa zwrotu więc ostatecznie wyniosła +651,35%. Akcje były kupowane po średniej cenie 49,69 PLN.

+651,53%

Aktualnie pozycja CD Projekt (pozostałe 20% pozycji) wygląda następująco:

Dlaczego w ogóle zainwestowałem w CD Projekt?

Od dłuższego czasu inwestuję w spółki producentów gier, o czym też wielokrotnie pisałem. Plan na tę branżę mam niezmienny: zagrywanie pod premiery kluczowych gier danych developerów z wykorzystaniem dobrych nastrojów panujących w branży i w danej spółce. Wybieram więc spółki, których ostatnia większa gra (premiera) nie była przysłowiowym niewypałem lub/i rynek ma „duże” nadzieje wynikające z danej premiery. Jednym słowem: wszystko zależy przede wszystkim od PR danej spółki i jej marketingu.

W takiej sytuacji znajdował się m.in. właśnie CD Projekt w momencie, w którym zainwestowałem. Spółka już była po premierze swojej kluczowej gry Wiedźmin 3 i akurat w czasie, gdy coraz głośniej było o najnowszej produkcji Cyberpunk 2077. Najlepszym momentem dla mnie na inwestycję w spółkę w tej branży jest, gdy jeszcze nawet nie jest podana konkreta data premiery. Sama publikacja daty powoduje z reguły silniejsze wzrosty na kursie.

Ponadto większymi argumentami za zainwestowaniem w akcje CDR również był rozwój branży na świecie. Więcej pisałem o tym m.in. rok temu w tym artykule:

Analiza CD Projekt i branży

Dlaczego sprzedałem 80% akcji CD Projekt?

Jak już wyżej wspomniałem: im bliżej było premiery, tym mój „psychologiczny” SL był coraz węższy. Na początku mogłem sobie pozwolić na bardzo odległe poziomy obronne. Mój poziom obronny zakładany na 380,00 zł jednak padł oraz zostało (z tamtej perspektywy) jeszcze tylko lekko ponad miesiąc do premiery. Mój plan w momencie wejścia w akcje CD Projekt zakładał wyjście z pozycji 1-2 miesiące przed premierą Cyberpunk 2077 ustawiając tzw. Stop Loss kroczący. Plan więc się ziścił i stąd decyzja o opuszczenie pokładu. Sprzedałem 80% akcji, gdyż kolejne 5% akcji mam zamiar sprzedać bezpośrednio przed premierą, a resztę będę jeszcze trzymać po premierze. Osobiście daję ~15% szans, że sprzedaż gry Cyberpunk 2077 przebije szacunkowe prognozy rynku (patrz niżej). Stąd decyzja o pozostawieniu zaledwie 15% wszystkich akcji CD Projekt w portfelu.

Jakie dalsze plany na resztę akcji (20% całej pozycji)?

Już wstępnie opisałem w powyższym punkcie. Pozostałe 5% sprzedam bezpośrednio przed premierą (czyli około 9 grudnia), a 15% pozostawię jeszcze prawdopodobnie aż do premiery nowej gry CDR – Wiedźmin w wersji na urządzenia mobilne. Pozostawienie 15% akcji uzasadniam tym, że daję właśnie 15% szans na powodzenie premiery Cyberpunkt 2077, czyli, że sprzedaż gry w pierwszym roku po premierze będzie wynosić tyle samo co konsensus analityków bądź go przebije.

Szacunkowe prognozy dotyczące sprzedaży Cyberpunk 2077

Jak szacunki wyglądały jeszcze w lutym tego roku prezentuje poniższy artykuł:

Analiza szacunkowych prognoz analityków – luty 2020

Od tego momentu pojawiły się nowe szacunki:

  • Ken Rumph i Lyra Li (Jefferies) szacują 22,6 mln w pierwszym roku od premiery; łącznie natomiast do końca 2021 r. 39,5 mln egzemplarzy (według informacji 300gospodarka.pl).
  • Krzysztof Tkocz (DM BDM) szacuje sprzedaż gry Cyberpunk 2077 rok od premiery na poziomie 30 mln kopii (źródło: puls biznesu).
  • Ankieta PAP (12 biur maklerskich) natomiast prognozuje medianę na sam 2020 rok na 20,25 mln sprzedanych egzemplarzy gry, a na 2021 rok – 13,7 mln (ankieta PAP biznes). Trzeba jednak podkreślić, że ankieta była przeprowadzona jeszcze przed przesunięciem premiery na 10 grudnia 2020.

Lista prognoz prezentuje się wieć następująco:

  • Matthew Kanterman (Bloomberg) mówi o możliwości sprzedania 20 mln egzemplarzy Cyberpunk 2077 w pierwszym roku po premierze (raport Bloomberg).
  • W wywiadzie dla Strefa Inwestorów Neil Campling (Mirabaud Securities) wspomniał, że w ramach jego szwajcarskiej instytucji finansowej zakładają sprzedaż Cyberpunk 2077 na poziomie 15 mln w pierwszym roku, a w następnym 18 mln (wywiad dla Strefy Inwestorów).
  • Michał Wojciechowski (Ipopema Securities) dnia 16.01.2020 podtrzymał jego oczekiwania co do sprzedaży w wysokości 28 mln kopii w pierwszym roku po premierze (wypowiedź dla Puls Biznesu).
  • Kamil Jędrej (Noble Securities) zakłada natomiast sprzedaż na poziomie 23 mln kopii w 2020 roku. Tutaj trzeba podkreślić, że założenia te były opublikowane jeszcze przed informacją o przesunięciu premiery gry na 17 września (depesza PAP).
  • Piotr Bogusz (DM mBank) zakładał jeszcze w dniu 12.09.2019 – czyli przed przesunięciem premiery Cyberpunk – sprzedaż w wysokości około 24 mln egzemplarzy w 2020 (wypowiedź dla Stockwatch).
  • Ken Rumph i Lyra Li (Jefferies) szacują 22,6 mln w pierwszym roku od premiery; łącznie natomiast do końca 2021 r. 39,5 mln egzemplarzy (według informacji 300gospodarka.pl).
  • Krzysztof Tkocz (DM BDM) szacuje sprzedaż gry Cyberpunk 2077 rok od premiery na poziomie 30 mln kopii (źródło: puls biznesu).
  • Ankieta PAP (12 biur maklerskich) natomiast prognozuje medianę na sam 2020 rok na 20,25 mln sprzedanych egzemplarzy gry, a na 2021 rok – 13,7 mln (ankieta PAP biznes). Trzeba jednak podkreślić, że ankieta była przeprowadzona jeszcze przed przesunięciem premiery na 10 grudnia 2020.

Jeżeli wyliczyć średnią ze wszystkich opublikowanych szacunkowych wyników sprzedaży, to konsensus by wynosił 25 mln egzemplarzy gry Cyberpunk 2077 w pierwszym roku po premierze.

Sam nie będę szacować ile CD Projekt może sprzedać kopii w okresie roku od premiery, gdyż dla mnie jest to nieistotna informacja. Tak jak pisałem w poprzednim artykule na temat CD Projekt – sam wyjdę przed premierą. Poniżej wklejam poprzedni artykuł:

Co dalej z kursem CD Projekt?

Dla porównania GTA V sprzedało się w wysokości 70 mln egzemplarzy w ~2,5 roku. Red Dead Redemption 2 sprzedało się po roku od premiery w nakładzie około 25 mln egzemplarzy (premiera na PS4 oraz XONE). Cyberpunk 2077 będzie miało premierę jednocześnie na PC, PS4 oraz XONE.

Podsumowanie

Od początku pisałem, że gram zgodnie z trendem, nastrojami panującymi w branży, statystykami i historią innych, światowych developerów. W jednym momencie prawie doszło do zamknięcia mojej pozycji – przy spadku do rejonów ~125 zł w listopadzie 2018 r. To wtedy właśnie opublikowana została informacja o roszczeniach Sapkowskiego na 60 mln zł. Jednak bezpośrednio po tej informacji pisaliśmy, że roszczenia na taką kwotę są nieuzasadnione (link). Kolejny raz potwierdziło się, że wiedza prawnicza wspomaga inwestowanie na giełdzie. Przeczekałem więc panikę aby sprawdzić jak mocne będzie ew. odbicie – odbicie było dynamiczne i pojawiły się ponownie pozytywne świece. Kolejny raz kurs wszedł na swoje stare, wzrostowe tory.

Aktualnie spodziewam się dalej lekkich spadków – wczoraj wyszła na jaw informacja, że premiera gry Cybekpunk 2077 została przeniesiona na 10 grudnia 2020. Po takich informacjach – do tej pory – następowały 2-3 sesje spadkowe. Wsparcie na poziomie 350,00 zł może nie wytrzymać.

Po wyjściu z CD Projekt czas rozejrzeć się za kolejną spółką producentów gier. 11BIT? CreepyJar?

Zobacz podobne analizy:



6 komentarzy

  1. Karola Karola pisze:

    Michał gratulację zysku. Fajnie, że trzymałeś się założonej strategii. 11b pod P8 mam nadzieję…

    • Michał Michał pisze:

      Cześć,
      według oficjalnego języka zarządu spółki 11BIT to bardziej pod „Projekt 9”, który ma się wstępnie ukazać w 2022 r.
      „Projekt 8” został przesunięty na 2023.

      Więc tak, zapewne będzie polowanie na 11BIT po premierze Cyberpunk i jak wejdziemy już w rok 2021.

  2. Błażej Błażej pisze:

    Gratulacje Michał. Za to, że pokazałeś, co oznacza być inwestorem długoterminowym, za świetną stopę zwrotu oraz trzymanie się planu.

  3. Michał Michał pisze:

    Małe sprostowanie bo nie dopisałem w powyższym wpisie: zagrywanie pod premiery w moim rozumieniu to oczywiście wyjście bezpośrednio przed premierą. Zazwyczaj są to 2-4 tygodnie przed premierą – w zalezności jeszcze co to za spółka i gra.

  4. Błażej Błażej pisze:

    Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska (DM BOŚ) zakłada sprzedaż przez CD Projekt 21 mln kopii gry „Cyberpunk 2077” do końca 2020 roku. Według niego, w ciągu 12 miesięcy po premierze liczba sprzedanych kopii wzrośnie do 34,5 mln. ( https://stooq.pl/n/?f=1388079 ).

  5. balrog pisze:

    Gratulacje, ja miałem spory pakiet akcji ze średnią ~60 zł i miałem też trzymać do Cyberpunka, niestety nie wytrzymałem tak jak Ty i pozbyłem się akcji podczas tego wielkiego zjazdu z ~220 zł na ~125 zł, i to niestety blisko dolnej granicy tych wartości. Potem odkupiłem większość w okolicach ~180, ale niestety znowu wyłamałem się podczas zjazdu koronawirusowego, miałem już trzymać twardo, no ale takiej niestandardowej sytuacji nie przewidziałem. Tzn. wywaliłem na początku spadków, jak widziałem co się szykuje co było dobrym ruchem, ale zacząłem za szybko odkupywać aż w końcu wywaliłem wszystko znowu jak zaczęli dociskać na te ~220 zł. Potem odkupywałem, ale już tak dobrze nie szło, bo i kurs po szybkim odbiciu V- kształtnym zaczął się konsolidować. Obecnie posiadam jedynie jeden kontrakt L, niestety na minusie, reszta kasy gdzie indziej.
    Niemniej jednak i tak sporo na tej spółce zarobiłem, jednak zabrakło mi takich stalowych nerwów, tym bardziej więc gratuluję :)

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK