Jest to wpis czytelnika bronas16
Kilka słow o spółce: Creepy Jar to warszawski niezależny producent gier z gatunku survival simulation. Core Team zespołu tworzą byli członkowie warszawskiego studia Techland, w którym pełnili role nadzorcze w obszarze procesów produkcyjnych. Wieloletnie doświadczenie i doskonała znajomość branży poparte współpracą z najlepszymi specjalistami z rynku pozwoliła im współtworzyć jedne z najbardziej rozpoznawalnych w produkcji światowej gier: Dying Light, Dying Light: The Following, Dead Island, Dead Island: Riptide, Call of Juarez: The Cartel, Mad Riders, Nail’d, GTI Racing, Xpand Rally Xtreme. W 2015 r. zespół podjął decyzję o utworzeniu własnego studia produkcyjnego. Do teamu dołączyli wówczas kolejni specjaliści z branży, w tym m.in. byli pracownicy warszawskiego Techlandu i Flying Wild Hog i innych, którzy współtworzyli: Shadow Warrior, Shadow Warrior 2, Hard Reset, Juju, The Witcher 2, Silent Hill: Downpour, Bulletstorm, Sniper Ghost Warrior 2, Dogfight 1942. Obecnie Creepy Jar pracuje nad pierwszym autorskim projektem GREEN HELL. Spółka zadebiutowała na New Connect w dniu 06.08.2018 roku.
Gra Green Hell miała debiut EA dnia 29.08.2018.
Obecne oceny na steam to 83% (very positive), co pokazuje bardzo dobrą jakość. Według danych z raportu obecna sprzedaż wynosi ok. 230k sztuk.
Pełna premiera odbędzie się 5.09.2019. Ze względu na ogromny nacisk ze strony społeczności oraz hype, w Q4 zostanie wydany dodatek DLC coop mode (multiplayer), co w mojej opinii zwiększy znacząco sprzedaż tj. przyciągnie nową grupę graczy.
Link do roadmap’y: http://www.greenhell-game.com/road/index.html
Aktualizacja wyliczeń (29.04.2020):
Jest to wpis czytelnika bronas16
Wpis STS (Spółka Twojego Sukcesu) jest to wpis z analizą spółki/spółek, które – według czytelnika – są warte zainteresowania się w danym momencie. Takowy wpis może stworzyć każdy użytkownik. Funkcja tworzenia wpisów znajduje się po kliknięciu ikonki „GPW ATAK” w lewym górnym rogu. „GPW ATAK” -> „Wpisy” -> „Dodaj nowy”. Po wciśnięciu „Opublikuj”, a następnie „Zapisz do przeglądu” wpis zostanie wysłany nam do akceptacji. Prosimy poinformować nas na Shoutbox lub przez e-mail, że takowy wpis został utworzony. Wtedy po małej korekcie go niezwłocznie opublikujemy.
Nie do końca się zgadzam z twoim wpisem bronas. Piszesz, że cena gry to 25-27 $ a potem piszesz, że dochód netto to 25$. Dochód z gry to ok. 40-50% ceny sprzedaży.
przecież jest napisane 51.3 PLN, a to jest dochód netto i taka wartość jest przyjęta do kalkulacji.
Czy inne koszty oprócz prowizji steam i VAT tu nie dochodzą? W przypadku np. CDR Longterm szacował zyskowność z CP77 na poziomie 30%, a przecież będzie niższa prowizja steam i spory udział goga.
przy cenie 72 PLN i promocji 10% średni zysk z kopii wynosił 38 PLN, czyli ponad 50%. Do tego dolar oscylował w granicach 3.75-3.80, więc ~50 PLN z jednej sztku jest właściwym założeniem. Nie wiem jakie CP77 ma dodatkowe koszty.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Te-spolki-z-GPW-maja-najwyzsze-marze-7668137.html
@bronas16 tylko z tego co wiem to VAT i steam nie są przychodem także Ty tutaj piszesz o stosunku cena/przychód, a nie cena/zysk, przecież spółka ma choćby koszty produkcji gry i marketingu, także jak dla mnie tę marżę z linka 66% powinieneś odnieść do tych ok. 50 zł, wtedy wyszłoby że spółka ma trochę ponad 30 zł czystego zysku z jednej kopii po odjęciu wszelkich kosztów, VAT i prowizji steam.
No chyba że się mylę to mnie poprawcie.
na start steam pobiera 30% po 10mln$ zysku chyba 25% itd.
Czyli 89,90zł – 30% = 62,93zł
teraz podatek dochodowy, załóżmy model liniowy: 62,93zł – 19% = 50,97zł
W przypadku sprzedaży w US$ jest to trochę więcej, jakieś 8%.
@guf dochodowy to swoją drogą, wydaje się, że to 66% już uwzględnia dochodowy, natomiast nie wiem czemu nie wymieniłeś VAT.
@balrog z vatem to jest taka kwestia, że koszta uzyskania przychodu można sobie odliczyć a więc wszelkie prowizje też, nie sposób tego obliczyć w 100%. Nie wiem też jak to działa na giełdzie i co można podać w przychody.. czy taki zwrot podatku też się w to wlicza :D
Poprawcie mnie jeśli się myle
@filip, przecież jest napisane 51.3 PLN, a to jest dochód netto i taka wartość jest przyjęta do kalkulacji.
Ok
https://youtu.be/eoxcENKE54M
Cena ustalona na 24.99% – https://www.bankier.pl/wiadomosc/CREEPY-JAR-S-A-Temat-GREEN-HELL-informacja-o-cenie-pelnej-wersji-gry-7729133.html#pvy7zfso61
Mała korekta: chodzi o 24,99 USD.
Pierwszy Gameplay dla Story Mode (dla mnie bardzo pozytywne wrażenie szczególnie od 55 min) – https://www.youtube.com/watch?v=nk_BCNQhZ1M
Kolejny gameplay od IGP – 65k wyświetleń w 11 godzin: https://www.youtube.com/watch?v=KakuljBbOPc
Premiera – we are excited to announce that Green Hell will launch into 1.0 at 6AM PACIFIC, 9AM EASTERN, 3 PM CEST on 5th of September!
Pierwsza recka 8/10 – https://culturedvultures.com/green-hell-pc-review/
Ważny link – https://www.metacritic.com/game/pc/green-hell
coś mało recenzji jak na tą godzinę
żeby nie było – sama mam akcje ;)
i ja mam, czekamy
Jaka średnia Marta?
aaa ja duża ;) 210
a to oczekujesz negatywów jak na blair witch? Bo te są najchętniej i najszybciej wystawiane…
Launch trailer: https://www.youtube.com/watch?v=EOCzDVTsfug
Może w końcu jedna udana premiera gry.
oby :)
tylko z drugiej strony tu nie ma jakiegoś sporego marketingu, szumu, fajerwerek etc – to też trzeba mieć na uwadze
Marta, fajerwerki to miałaś na BW i bezskutecznie. Grupa społecznościowa 15k :), a GH bez fajerwerków ma 115k :)
Dobrze, że buźkę na końcu zdania dodałeś bo jeszcze ktoś by mógł pomyśleć że to tak na poważnie :)
tzn?
porównanie grup
Statsy wyglądają całkiem nieźle: https://steamdb.info/app/815370/graphs/
jedno pytanko- czy może mi ktoś wytłumaczyć co oznacza “twitch viewers”?
że, jest streaming
TWITCH VIEWERS oznacza ilość oglądających osób materiały z danej gry na portalu twitch
https://biznes.interia.pl/news/green-hell-informacja-o-dalszych-planach-rozwoju-gry,2629490
https://steamcommunity.com/app/815370 – roadmap’ahttps://steamcommunity.com/ogg/815370/announcements/detail/1581251391688976599 – prawidłowy link do roadmap’y.
Dodatkowo na Q1 planowana jest premiera na nintendo.
U mnie się nie wyświetla i nie wiem czy u mnie jest problem czy to link ?
Green Hell nominowane w CEEGA na najlepszą grę i za najlepszy design. W zeszłym roku w tych kategoriach wygrał Frostpunk.
guf, gdzie to info?
Twitter Green Hell https://twitter.com/GreenHellGame
https://twitter.com/creepy_jar/status/1179714477429809152
warto dodać, że gra po prawie miesiącu od premiery codziennie wpada do top50 global top sellers na steam, co oznacza ewidetnie longseller’a :) Long-seller = long-term :)
Ze względu na niedostarczenie przez agencją Evolve PR tj. utknięcie paczki z presskitami dla USA, w końcu zaczęły napływać recenzję
https://www.metacritic.com/game/pc/green-hell – obecnie średnia 78%
https://opencritic.com/game/8233/green-hell – obecnia średnia 81%
Średnia oceny graczy z ostatnich 30 dni to 81%. Czekamy na dodatek coop oraz na ogłoszenie wydawcy xbox oraz ps4
“Creepy Jar sprzedał już ponad 300 000 kopii gry GREEN HELL, symulatora przetrwania w dżungli amazońskiej. Na przełomie roku pojawi się tryb co-op oraz wersja na Nintendo Switch, a już w tym tygodniu pierwsza promocja cenowa, która powinna uruchomić tzw. listę oczekujących liczącą już ponad pół miliona graczy.”
https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20191022/sprzedaz-green-hell-przekroczyla-300-000-sztuk-creepy-jar-przygotowuje-tryb-co
“- GREEN HELL to typowy longseller z kilkuletnim cyklem życia i płaską, regularną sprzedażą. Do końca października podejmiemy decyzję czy wersja co-op trafi na rynek przed Świętami czy na początku roku – kontynuuje Kwiatek.”
“Waiting for a discount to start your adventure?
20% off – Daily Deal will start at 10 AM PT/ 7 PM CEST 25-27.10!”
Promocja rusza dzisiaj o 19:00 i trwa cały weekend.
W poniedziałek nowe DLC z uprawą roślin.
http://www.gamesunit.de/artikel/here-we-grow-again-green-hell-s-plant-cultivation-update-arrives-on-nov-4th-127843.html
no i jestem ciekaw jak się moja prognoza sprawdzi. W końcu się doczekaliśmy premiery coop. Green Hell druga doba TOP2 global top sellers :)
gratuluję oka wszystkim posiadaczom akcji
https://gazetagieldowa.pl/spolki-new-connect/creepy-jar-wycena-malego-techlandu-rosnie/?fbclid=IwAR2esvlRNvDcUkvuArFhK3Fq68hE0fNG7em1Xu6liPXFAANMZCb5YYv4sqA
jako, że sprzedaż na PC w wariancie III została osiągnięta zaledwie w 4 tygodnie, moje wyliczenia trzeba pomnożyć x2 :) Jeśli dynamika sprzedaży utrzyma się na obecnym poziomie, to będzie trzeba aktualizować kalkulacje
https://www.bankier.pl/wiadomosc/CREEPY-JAR-S-A-GREEN-HELL-raport-sprzedazowy-oraz-aktualizacja-wishlisty-7872258.html
Aktualizacja, jakby jakiś admin mógł dodać tabelę.
https://imgur.com/cDfLLQP
Cześć,
dodałem wyliczenia.
W wolnej chwili możesz w sumie stworzyć nowy wpis – oczywiście jak będą chęci i przede wszystkim czas.
Pozdrawiam
@bronas16,szacujesz, ile sprzedało się do tej pory sztuk od momentu premiery 5.09? Albo przynajmniej do momentu ostatniego raportu tj. 28 kwietnia? Bo w raportach podają albo ile sztuk sprzedali od momentu co-opa albo od momentu startu EA.
W Q2 370-380k NETTO.
w Q1 sprzedało się około 40k netto, reszty nie pamiętam. Gdzieś mój excelek zaginął, ale z raportów będziesz w stanie wyciagnąć.
https://akcjonariat.pl/news/show/10303/wywiad-creepy-jar-planuje-kolejne-premiery-green-hell-i-pracuje-nad-nowym-projektem?fbclid=IwAR3UV3mv-o6BRm7x8Kh8uyT548tams_oTWlKe_9zAIL_VJnO4TdVEXujRUM
Info z biura PR, więc przekazujemy dalej dla zainteresowanych:
CRJ uruchomił promocję -20% na platformie Steam, która potrwa do 25.06 ( https://store.steampowered.com/app/815370/Green_Hell/ )
https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20200624/sprzedaz-green-hell-przekroczyla-1-mln-kopii
https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/creepy-jar-prowizja-steam-od-sprzedazy-green-hell-zostala-obnizona-do-25-proc,akcje,269701