Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Wrzesień 2019
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Dodaj wydarzenie
Dodaj wydarzenie +

CreepyJar: analiza oraz wpływ potencjalnej sprzedaży gry Green Hell na wycenę spółki (STS)

Jest to wpis czytelnika bronas16

Kilka słow o spółce: Creepy Jar to warszawski niezależny producent gier z gatunku survival simulation. Core Team zespołu tworzą byli członkowie warszawskiego studia Techland, w którym pełnili role nadzorcze w obszarze procesów produkcyjnych. Wieloletnie doświadczenie i doskonała znajomość branży poparte współpracą z najlepszymi specjalistami z rynku pozwoliła im współtworzyć jedne z najbardziej rozpoznawalnych w produkcji światowej gier: Dying Light, Dying Light: The Following, Dead Island, Dead Island: Riptide, Call of Juarez: The Cartel, Mad Riders, Nail’d, GTI Racing, Xpand Rally Xtreme. W 2015 r. zespół podjął decyzję o utworzeniu własnego studia produkcyjnego. Do teamu dołączyli wówczas kolejni specjaliści z branży, w tym m.in. byli pracownicy warszawskiego Techlandu i Flying Wild Hog i innych, którzy współtworzyli: Shadow Warrior, Shadow Warrior 2, Hard Reset, Juju, The Witcher 2, Silent Hill: Downpour, Bulletstorm, Sniper Ghost Warrior 2, Dogfight 1942. Obecnie Creepy Jar pracuje nad pierwszym autorskim projektem GREEN HELL. Spółka zadebiutowała na New Connect w dniu 06.08.2018 roku.

Gra Green Hell miała debiut EA dnia 29.08.2018.

Obecne oceny na steam to 83% (very positive), co pokazuje bardzo dobrą jakość. Według danych z raportu obecna sprzedaż wynosi ok. 230k sztuk.

Pełna premiera odbędzie się 5.09.2019. Ze względu na ogromny nacisk ze strony społeczności oraz hype, w Q4 zostanie wydany dodatek DLC coop mode (multiplayer), co w mojej opinii zwiększy znacząco sprzedaż tj. przyciągnie nową grupę graczy.

Link do roadmap’y: http://www.greenhell-game.com/road/index.html

Jest to wpis czytelnika bronas16


Wpis STS (Spółka Twojego Sukcesu) jest to wpis z analizą spółki/spółek, które – według czytelnika – są warte zainteresowania się w danym momencie. Takowy wpis może stworzyć każdy użytkownik. Funkcja tworzenia wpisów znajduje się po kliknięciu ikonki „GPW ATAK” w lewym górnym rogu. „GPW ATAK” -> „Wpisy” -> „Dodaj nowy”. Po wciśnięciu „Opublikuj”, a następnie „Zapisz do przeglądu” wpis zostanie wysłany nam do akceptacji. Prosimy poinformować nas na Shoutbox lub przez e-mail, że takowy wpis został utworzony. Wtedy po małej korekcie go niezwłocznie opublikujemy.

Zobacz podobne analizy:



35 komentarzy

  1. filip filip pisze:

    Nie do końca się zgadzam z twoim wpisem bronas. Piszesz, że cena gry to 25-27 $ a potem piszesz, że dochód netto to 25$. Dochód z gry to ok. 40-50% ceny sprzedaży.

    • bronas16 bronas16 pisze:

      przecież jest napisane 51.3 PLN, a to jest dochód netto i taka wartość jest przyjęta do kalkulacji.

      • balrog pisze:

        Czy inne koszty oprócz prowizji steam i VAT tu nie dochodzą? W przypadku np. CDR Longterm szacował zyskowność z CP77 na poziomie 30%, a przecież będzie niższa prowizja steam i spory udział goga.

        • bronas16 bronas16 pisze:

          przy cenie 72 PLN i promocji 10% średni zysk z kopii wynosił 38 PLN, czyli ponad 50%. Do tego dolar oscylował w granicach 3.75-3.80, więc ~50 PLN z jednej sztku jest właściwym założeniem. Nie wiem jakie CP77 ma dodatkowe koszty.

          https://www.bankier.pl/wiadomosc/Te-spolki-z-GPW-maja-najwyzsze-marze-7668137.html

          • balrog pisze:

            @bronas16 tylko z tego co wiem to VAT i steam nie są przychodem także Ty tutaj piszesz o stosunku cena/przychód, a nie cena/zysk, przecież spółka ma choćby koszty produkcji gry i marketingu, także jak dla mnie tę marżę z linka 66% powinieneś odnieść do tych ok. 50 zł, wtedy wyszłoby że spółka ma trochę ponad 30 zł czystego zysku z jednej kopii po odjęciu wszelkich kosztów, VAT i prowizji steam.
            No chyba że się mylę to mnie poprawcie.

            • guf pisze:

              na start steam pobiera 30% po 10mln$ zysku chyba 25% itd.

            • guf pisze:

              Czyli 89,90zł – 30% = 62,93zł

              teraz podatek dochodowy, załóżmy model liniowy: 62,93zł – 19% = 50,97zł

              W przypadku sprzedaży w US$ jest to trochę więcej, jakieś 8%.

            • balrog pisze:

              @guf dochodowy to swoją drogą, wydaje się, że to 66% już uwzględnia dochodowy, natomiast nie wiem czemu nie wymieniłeś VAT.

            • guf pisze:

              @balrog z vatem to jest taka kwestia, że koszta uzyskania przychodu można sobie odliczyć a więc wszelkie prowizje też, nie sposób tego obliczyć w 100%. Nie wiem też jak to działa na giełdzie i co można podać w przychody.. czy taki zwrot podatku też się w to wlicza :D

              Poprawcie mnie jeśli się myle

  2. bronas16 bronas16 pisze:

    @filip, przecież jest napisane 51.3 PLN, a to jest dochód netto i taka wartość jest przyjęta do kalkulacji.

  3. bronas16 bronas16 pisze:

    Pierwszy Gameplay dla Story Mode (dla mnie bardzo pozytywne wrażenie szczególnie od 55 min) – https://www.youtube.com/watch?v=nk_BCNQhZ1M

  4. bronas16 bronas16 pisze:

    Kolejny gameplay od IGP – 65k wyświetleń w 11 godzin: https://www.youtube.com/watch?v=KakuljBbOPc

  5. bronas16 bronas16 pisze:

    Premiera – we are excited to announce that Green Hell will launch into 1.0 at 6AM PACIFIC, 9AM EASTERN, 3 PM CEST on 5th of September!

  6. emefe pisze:

    Może w końcu jedna udana premiera gry.

  7. Marta Marta pisze:

    tylko z drugiej strony tu nie ma jakiegoś sporego marketingu, szumu, fajerwerek etc – to też trzeba mieć na uwadze

  8. Marta Marta pisze:

    Statsy wyglądają całkiem nieźle: https://steamdb.info/app/815370/graphs/

    jedno pytanko- czy może mi ktoś wytłumaczyć co oznacza „twitch viewers”?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK