Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Kwiecień 2021
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

Cyberpunk 2077 już za dwa tygodnie – co wiemy?

Już równo za dwa tygodnie, 10 grudnia, nastąpi premiera najbardziej wyczekiwanej gry od przynajmniej zeszłego roku – gry Cyberpunk 2077 studia CD Projekt. Premiera nastąpi od razu na różne platformy: PC, PS4, Xbox One oraz na konsole najnowszej generacji Xbox Series S/X oraz PS5.

Poniżej wklejam oficjalny gameplay gry Cuberpunk 2077, który ujrzał światło dzienne kilka dni temu, a dokładnie 19 listopada:

CD Projekt Red jak zawsze dał „radę”. W nowym zwiastunie z rozgrywki studio daje wgląd w świat, tworzenie postaci i system walki Cyberpunka 2077, a Johnny Silverhand, grany przez Keanu Reevesa, również dokłada swoją cegiełkę. Wchodzimy właśnie w najgorętszy okres marketingowy – czyli ostatnie dwa tygodnie przed premierą. W tym czasie jeszcze nie raz zostaniemy zaskoczeni!

Zainteresowanie – według narzędzia Google Trends – jest niemalże identyczne jak to przed premierą Red Dead Redemption 2. Jak na razie oba studia (Rockstar oraz CD Projekt) trzymały zainteresowanie przed swoimi premierami na podobnych poziomach:

Premiera Red Dead Redemption 2 odbyła się 26 października 2018 na platformy PS4 oraz XONE oraz 5 listopada 2019 na PC. Tutaj więc należy brać poprawkę na to, że zainteresowanie grą było utrzymywane aż do premiery gry na PC. CD Projekt jednak ma w planach wypuścić Multiplayer wstępnie (!) w 2022/2023 r.

Podstawowe informacje o grze Cyberpunk 2077

Główny bohater: Jako samoutworzona postać o imieniu „V” będziemy najemnikiem w dużym mieście i będziemy mieli możliwość zaprzyjaźnić się lub zyskać wrogów z różnymi frakcjami Nocnego Miasta – ale nie będzie nam wolno dołączyć do żadnej frakcji.

Edytor postaci: Edytor postaci oferuje wiele opcji dostosowania swojej postaci V. Płeć nie stanowi żadnego problemu! Na przykład, można stworzyć postać wyglądającą jak mężczyzna z głosem kobiecym – lub na odwrót. Dzięki wyborowi zębów, kolczyków, włosów, makijażowi będziemy mogli tak spersonalizować naszą postać jak tylko tego chcemy! Edytor postaci w Cyberpunk 2077 będzie najbardziej rozbudowanym edytorem w historii branży gier komputerowych.

Historia: Poprzez liczne questy główne i poboczne poznamy skomplikowaną historię cyberpunkową. Chociaż historia nie jest tak obszerna jak ta w Wiedźminie 3, powinna oferować wyższą wartość i być bardziej szczegółowa. Ponadto każda misja będzie mieć wpływ na zakończenie głównej historii.

Zadania: W Cyberpunku 2077 zadania są podzielone na cztery kategorie: Główne, boczne, „mini” questy oraz tzw. „Street Stories”.

Rozgrywka: Wykonujemy liczne misje i sami decydujemy, czy chcemy strzelać, zakradać się czy hakować. Cyberpunk 2077 to gra RPG z perspektywą FPP. Jedynie przy jeździe pojazdem będziemy mieć widok TPP.

Miasto: Nocne Miasto (Night City) składa się z 6 bardzo rozbudowanych dzielnic. Do niektórych miejsc nie będziemy mieć dostępu po uzyskania odpowiedniej reputacji i respektu (tzw. „Street Creed”).

Bronie: Broń palna i biała została podzielona na trzy kategorie: Power, Tech i Smart. Otrzymamy szeroki system rozbudowy i ulepszania broni.

Po więcej informacji dotyczących rozgrywki odsyłamy do artykułu, gdzie zostały podane opinie zagranicznych: Cyberpunk 2077 po 16 godzinach zabawy – zachodni dziennikarze zachwyceni

DLC, czyli większe dodatki do Cyberpunk 2077

Większe dodatki, czyli DLC dla Cyberpunka 2077 powinny być co najmniej tak obszerne jak te dla The Witcher 3: Wild Hunt. Przynajmniej to właśnie obiecuje deweloper CD Projekt Red. Nie wiadomo natomiast jeszcze, co dokładnie będzie się znajdowało w dodatkowej treści. Ale pierwszy większy DLC powinien być wkrótce ujawniony.

W pytaniach i odpowiedzi dla inwestorów (za pośrednictwem VGC) prezes CD Projekt Red Adam Kiciński ujawnił, że Cyberpunk 2077 powinien otrzymać „nie mniej DLC” niż The Witcher 3, więc deweloper wyciągnął wnioski z finału wokół wiedźmina Geralta z Rivii i postanowił zastosować podobną politykę DLC jak w Wild Hunt.

Dla gry The Witcher 3 stworzono dwa obszerne rozszerzenia fabularne – Hearts of Stone oraz Blood and Wine, a gra została dodatkowo wzbogacona aż o 16 pakietów DLC. Obejmowały one głównie nowe zbroje i broń, mniejsze przedmioty, niestandardowe questy oraz nowy tryb tzw. Nowa Gra Plus.

Z wyjątkiem Hearts of Stone oraz Blood and Wine, praktycznie wszystkie DLC’y do The Witcher 3 były dostępne za darmo – co zostało bardzo dobrze przyjęte przez fanów.

Multiplayer

Cyberpunk 2077 również ma otrzymać tryb multiplayer, ale nie zostanie wydany do 2022 roku. W rzeczywistości rozwój trybu multiplayer Cyberpunka 2077 rozpoczął się dopiero w listopadzie 2019 roku i jest tylko „mniejszym projektem” na CD Projekt Red (link do wypowiedzi). Ważną informacją również jest, że sama gra nie będzie miała mikropłatności; multiplayer już tak.

Historia trailerów i gameplay

Poniżej wklejamy również jak się rozwijał marketing i sama gra. Wykaz historyczny wszystkich trailerów wypuszczonych przez CD Projekt:

2013:

10.06.2018:

09.06.2019:

11.09.2019:

25.06.2020:

Podsumowanie

Dalszy wzrost kursu CD Projekt będzie uzależniony oczywiście od sukcesu premiery Cyberpunk 2077. Aktualny kurs oczywiście już dyskontuje pewną ilość sprzedanych egzemplarzy – jakie są przewidywania rynku dotyczące szacowanych ilości sprzedanych kopii pisaliśmy w ostatnim artykule (link). Aktualnie średnia szacunkowa „rynku” na pierwszy rok po premierze wynosi około 25-30 mln sprzedanych egzemplarzy Cyberpunk 2077. Dla porównania Red Dead Redemption 2 sprzedało się po roku od premiery w nakładzie około 25 mln (premiera na PC odbyła się jednak dopiero 5 listopada 2019, na XONE i PS4 26 października 2018). Do tej pory gra sprzedała się w łącznym nakładzie 31-34 mln sztuk (licząc też gry na platformę PC). GTA V natomiast sprzedało się w wysokości 70 mln egzemplarzy w pierwszych ~2,5 latach od premiery.

Aktualnie dużo będzie zależeć więc od najważniejszego etapu marketingowego, czyli od ostatnich dwóch tygodni przed premierą gry. Właśnie w ten okres wchodzimy. Trzymamy kciucki!


Do tej pory o CD Projekt opublikowaliśmy takie artykuły jak:

Październik 2020: Jak zarobiłem 651% na CD Projekt? Przesunięcie premiery – co teraz?

Luty 2020: Akcje CD Projekt przebijają 300,00 zł, a Cyberpunk 2077 zbliża się wielkimi krokami! Jak wygląda sytuacja aktualnie?

Kwiecień 2019: Co dalej z akcjami CD Projekt?

Zobacz podobne analizy:



8 komentarzy

  1. Michał Michał pisze:

    Z technicznej strony utworzył się relatywnie mocny opór na CDR w rejonach ~400,00 zł. Ja tak jak zawsze powtarzam, zagrywam jedynie pod premiery, czyli wychodząc bezpośrednio przed premierą. 80% akcji sprzedałem około 3 tygodnie temu.
    Większe wsparcie natomiast to 320 – 300,00 zł. Jednak wszystko będzie zależało od odbioru nowej gry. Statystycznie patrząc są z reguły spadki mniejsze/większe bezpośrednio przed premierą większej gry i po premierze.

    • Błażej Błażej pisze:

      Opór na 400 zł został na dzisiejszej sesji wybity, kurs ponadto znalazł się ponownie nad SMA100. Na wczorajszej i dzisiejszej wzrostowej sesji pojawił się także ponadprzeciętny wolumen: wczoraj 1mln, dzisiaj 903 tys.

  2. Michał Michał pisze:

    I właśnie wchodzimy w najważniejszy okres marketingowy. Za równo dwa tygodnie ukaże się Cyberpunk 2077.
    Wczoraj spółka również wypuściła nowy raport finansowy. Ponadto cztery spółki walczą łeb w łeb o bycie największą spółką w WIG20 pod względem kapitalizacji: CDR, PKOBP, Allegro oraz KGHM.

  3. balrog pisze:

    Skąd macie to info o multi w 2023 r.? Na wczorajszej konferencji na pytanie, czy będzie w 2022 r. nic konkretnego nie odpowiedzieli, ale nie zaprzeczyli. Chyba, że to Wasze przewidywanie?

    • balrog pisze:

      „Regarding multiplayer, we haven’t announced any date so far”, takoż rzekł wczoraj Kiciński ;)

      • Michał Michał pisze:

        Cześć. Oczywiście to są jedynie nasze przypuszczenia. Zarząd wcześniej wspominał o 2021 r., później zostało sprostowane, że nie będzie multiplayera w 2021, dlatego w artykule napisaliśmy, że „wstępnie 2023”. Zmieniliśmy lekko i dopisaliśmy, że „wstępnie w 2022/2023” .

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK