Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.

CDR – pierwszy kwartał po premierze CP2077 przyniósł wielkie rozczarowanie

Majowa aktualizacja akcjonariatu CDR

Pod koniec maja pojawiła się aktualizacja akcjonariatu CDR. Michał Kiciński, Marcin Iwiński, Adam Kiciński oraz Piotr Nielubowicz dokonali zakupu ponad 2,5 mln akcji:

Zmiana stanu posiadania akcjonariatu CDR – majowa aktualizacja. Źródło: stooq.pl

Te niemałe zakupy obudziły w inwestorach nadzieję na to, że wyniki za pierwszy kwartał mogą pozytywnie zaskoczyć rynek na poziomie przychodów, zysku netto czy też informacji odnośnie liczby sprzedanych kopii CP2077.

Jak to niestety na rynku kapitałowym bywa – oczekiwania to jedno, a same wyniki to drugie.

Co tam się wydarzyło?

Zaprezentowane 31 maja wyniki można z pewnością nazwać dużym rozczarowaniem. CD Projekt zaraportował 32,5 mln zysku netto i 197,6 mln przychodów, zdecydowanie poniżej oczekiwań analityków. Najbliżej oszacowania wyników był Tomasz Rodak z DM BOŚ – w rekomendacji z 10.05 zakładał 34,7 mln zysku netto (i 147,8 mln zł przychodu). Inwestorzy nie poznali również dokładniej liczby sprzedanych kopii Cyberpunka. Zarząd zdecydował się również na podanie ile procent ogólnej sprzedaży stanowi sprzedaż ich ostatniej produkcji:

wiceprezes Piotr Nielubowicz

Zwykle komunikujemy liczbę sprzedanych kopii przy konkretnych kamieniach milowych, które możemy ogłosić. W tym kwartale podaliśmy przychody podzielone na segmenty i w CD Projekt RED pokazaliśmy, ile przychodów stanowił 'Cyberpunk'. Blisko 60 proc. przychodów ze sprzedaży produktów to 'Cyberpunk'. Większość sprzedaży pochodziła z dystrybucji cyfrowej na PC.

Wartość przychodów ze sprzedaży produktów w segmencie gier wyniosła w pierwszym kwartale 142,1 mln złotych – daje nam to ok. 85 mln złoty przychodu z największej produkcji studia, w pierwszym kwartale sprzedaży. Oszacowanie dokładniej ilości sprzedanych kopii byłoby niezwykle trudne ze względu na różną cenę sprzedaży w zależności od regionu czy też promocje, które w tym okresie miały miejsce. Wg analityka DM BOŚ Tomasza Rodaka – liczba sprzedanych w pierwszym kwartale kopii mieści się w przedziale 500-700 tys., co jest wynikiem moim zdaniem rozczarowującym.

Warto zwrócić uwagę, że na wyniki netto miały wpływ również koszty związane z naprawą CP2077 nad którym pracuje nadal 300 osób, koszty koncepcyjne prac nad nowymi projektami oraz koszty nowego programu motywacyjnego.

wiceprezes Piotr Nielubowicz

Niższa niż zwykle rentowność netto to efekt m.in. kontynuacji amortyzacji kosztów produkcji 'Cyberpunka 2077′, prac nad aktualizacjami do gry oraz realizowanych prac badawczych związanych z kolejnymi projektami. Wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i z pewnością nie podlegają kapitalizacji

Czy jest jeszcze nadzieja?

Podczas konferencji powynikowej zarząd nie składał żadnych daleko idących deklaracji, był raczej ostrożny w swoich komunikatach. Działacze spółki podtrzymali swoje plany co do wydania w drugiej połowie roku zarówno CP2077 jak i Wiedźmina 3 na konsole nowej generacji. Latem premierę ma mieć również gra mobilna wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości The Witcher: Monster Slayer od studia Spokko. O grze pisaliśmy tutaj.

prezes Kiciński

Tak jak ogłosiliśmy w aktualizacji strategii, planujemy równoległą pracę nad tytułami AAA (gry o najwyższych budżetach w branży – PAP) od przyszłego roku. Ten rok jest okresem transformacji. Mamy nadal dużo pracy z 'Cyberpunkiem', duża część zespołu nadal pracuje nad grą. Są też zespoły pracujących nad przyszłymi, nieogłoszonymi grami, jedna trzecia zespołu 'Cyberpunka', albo raczej zespołu AAA, pracuje nad nieogłoszonymi produkcjami

W najbliższych tygodniach możemy spodziewać się kolejnego patch’a do CP2077

prezes Kiciński

Nie będzie on największy, raczej mniejszy. Jest prawie gotowy. Oczywiście pracujemy nad kolejnymi

Wygląda na to, że CDR właśnie testuje patch’a na steam:

CDR grafika

Na konferencji zarząd odniósł się również do kluczowej dla inwestorów kwestii przywrócenia sprzedaży do sklepu PS Store:

Adam Kiciński.

Powrót do sklepu Sony jest uzależniony od szeregu warunków techniczno-formalnych, ale i tak ostatecznie będzie to zależało od decyzji Sony

Dotychczasowe patch’e nie wniosły za wiele w kontekście wzrostu ocen użytkowników na konsolach starego typu:

CDR grafika 1
Średnia ocen na CP2077 na konsolach i PC. Opracowanie własne

Średnia ocen na steam nadal wynosi ponad 75%, ale sukcesywnie osuwa się ona w dół w ostatnich tygodniach:

Średnia ocen CP2077 na steam. Opracowanie własne

Podsumowanie

Należy zadać sobie pytanie czy powrót CP2077 do PS Store, Wiedźmin 3 oraz Cyberpunk na konsole nowej generacji oraz mobilny The Witcher: Monster Slayer jest w stanie pomóc podnieść się CDR z kolan. Z mniejszych pozytywnych akcentów jeszcze w tym roku mam mieć premiera drugiej części serialu Wiedźmin. Analityk DM BOŚ Tomasz Rodak, który był najbliżej oszacowania wyników za pierwszy kwartał tego roku, szacuje wolumeny sprzedaży w najbliższych okresach na poziomie 3,6 mln sztuk w 2021 oraz 5,9 mln sztuk w roku 2022. Natomiast wolumen w latach 2020-2024 to 35,2 mln sztuk.  

Zobacz podobne analizy:



1 Odpowiedź

  1. Błażej Błażej pisze:

    Z perspektywy technicznej kurs odbił w 5 sesji ok. 10% do góry, przebijając się przez jedną z ważnych średnich kroczących – SMA50. Przynajmniej chwilowo byki są w przewadze. Popyt mógłby teraz spróbować podejść do okolic 210zl gdzie czeka kolejna istotna strefa oporu.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK