Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.

Green Hell VR od Incuvo – przełomowy projekt

Green Hell – Incuvo

Produkcji studia Creepy Jar (CRJ) to tytuł, który na pewno rozpoznaje wielu graczy, jak i inwestorów giełdowych. O debiucie CRJ na głównym parkiecie pisała na początku kwietnia Katarzyna. Green Hell od Incuvo to obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych tytułów z gatunku indie survival simulation na świecie rywalizujący z takimi tytułami jak Raft, czy The Forst. Szczególnym trigerem do wzrostu liczby graczy i wyceny spółki było pojawienie się trybu Co-Op:

Wpływ trybu Co-Op na notowania CRJ. Źródło: Prezentacja spółki

Incuvo

Incuvo (IVO) to powstałe w 2012 roku katowickie studio, które specjalizowało się na początku swojej działalności w tworzeniu gier na konsole i urządzenia mobilne. W ostatnim czasie studio całkowicie koncentruje się na wirtualnej rzeczywistości – zajmując się portingiem i produkcją gier na urządzenia VR. IVO zadebiutowało na NC 13 stycznia tego roku. Spółka jak na razie jest twórcą VR-owej odsłony gier studia Bloober TeamLayers of Fear oraz Blair Witch VR. Aktualnie spółka pracuje nad swoim największym projektem Green Hell VR, która ma pojawić się według zapowiedzi w trzecim kwartale tego roku.

Projekty studia Incuvo. Źródło: Prezentacja spółki.

Layers of Fear pojawiło się 10 grudnia 2019 roku na Oculus Rift (okulary wymagające podłączenia do PC) oraz 9 lipca 2020 roku na okulary Oculus Quest (okulary autonomiczne) – porównanie okularów znajdziecie tutaj.Layers of Fear na Playstation VR zadebiutuje 29 kwietnia. Natomiast premiera  Blair Witch VR na Oculus Quest i Quest 2 miała miejsce 29 października 2020 roku. Oba projekty zostały wysoko ocenione przez graczy.

Grenn Hell – przełomowy projekt

Dotychczasowe projekty związane z tytułami od Bloober Team były to w obu przypadkach prace wykonywane na zlecenie i przy Blair Witch VR IVO miało mały udział w przychodach ze sprzedaży gry. Dopiero Green Hell ma być dla spółki projektem o większym udziale w przychodach:

Plany rozwojowe IVO. Źródło: Prezentacja spółki.

Niestety spółka nie podaje jak wygląda podział w przychodach dla poszczególnych projektów. Wiadomo natomiast ile wydanie Green Hell na VR ma kosztować Incuvo – jeszcze przed debiutem na NC spółka szacowała koszty na 2,1 mln złotych „Koszt produkcji Green Hell VR to około 2,1 mln zł. Środki pochodzą z tegorocznej kampanii crowdinvestingowej. Premiera pełnej wersji gry zaplanowana jest na Q3 2021„. W trzecim kwartale ma pojawić się wersja na PC VR, szacunkowo rok-półtora później wersja na Oculus Quest.

Rynek VR

Na razie rynek VR traktowany jest przez inwestorów z lekkim przymrużeniem oka, ponieważ jest on dużo mniejszy, niż rynki PC czy konsolowe – warto jednak zaznaczyć, że rynek ten bardzo dynamicznie się rozwija:

Szacunki odnośnie rozwoju rynku VR. Źródło: Prezentacja spółki.

Według informacji pochodzących ze spółki podczas ostatniej prezentacji na KS9 – tylko w samym lutym 2021 roku ponad 60 tytułów na platformie Quest generowało sumaryczny dochód powyżej 1 mln USD.

Duże wzrost przychodów z segmentu Oculus możemy również zauważyć w raportach Facebook’a, który wzrósł r/r o 156%:

Wzrost przychodów dzięki sprzedaży Quest 2. Źródło: Raport facebook.

Mark Zuckerberg

In previous quarters I’ve talked about our long term future goals when it comes to virtual reality. But I think this quarter’s results show this future is here.
Wzrost przychodów dzięki Quest 2 z podziałem geograficzny. Źródło: Facbook

Popularność Quest 2 była pięciokrotnie wyższa niż pierwsza wersja urządzenia:

Mark Zuckerberg

It’s lighter, faster, has a sharper screen, and a new price point of just $300. Pre-orders have outpaced the original Quest pre-orders by more than 5x and have surpassed our expectations.

Społeczność użytkowników VR również na samym steam rośnie dość dynamicznie – w tej chwili około 2,3% wszystkich użytkowników steam używa VR:

Procent użytkowników VR na steam. Źródło: roadovr.com

Co przekłada się w marcu na blisko 3 miliony użytkowników. W tej chwili najpopularniejsze są okulary Oculs Quest 2, które posiada prawie 25% użytkowników steam:

Udział poszczególnych modeli VR wśród użytkowników steam. Źródło:steam

Wykorzystać popularność Green Hell

Popularność Green Hell na PC powinna przełożyć się na sprzedaż wersji VR na co liczy również zarząd Invuco:

Andrzej Wychowaniec prezes Incuvo

Na pewno już sama marka wpłynie pozytywnie na sprzedaż. Liczymy na to, że sami graczy będą chcieli zobaczyć jak ich ulubiona gra będzie wyglądać w wersji VR. Liczymy też, że nasz produkt spotka się z dużym zainteresowaniem także osób, które szukają ciekawych propozycji na VR. Przy okazji zdradzę, że prezentowaliśmy już Creepy Jar naszą wstępną wersję Green Hell. Ich reakcje były bardzo optymistyczne

Podsumowanie

Spółka Incuvo ma za sobą udane produkty VR, które zostały dobrze przyjęte przez rynek. Dzięki temu można mieć nadzieję, że Green Hell VR również będzie przynajmniej dobrej jakości. W wywiadach zarówno właściciele IVO, jak i Creeepy Jar podkreślali parokrotnie, że Green Hell VR robi naprawdę bardzo dobre wrażenie. Uważam, że rynek gier VR ma szanse rozwijać się znaczniej dynamiczniej niż rynek gier „płaskich”. W tej chwili, Incuvo nie generuje żadnych zysków. Cieszy na pewno wzrost przychodów o ponad 100% spowodowany najprawdopodobniej udaną premierą Blair Witch VR.

Spółka w 4Q20 uzyskała przychód 1,06 mln złotych, a w całym roku 2,6 mln złotych. Ciężko niewątpliwie oszacować liczbę w jakiej uda się sprzedać Green Hell VR na wszystkie urządzenia. Poniżej pewne założenia jakie przyjąłem dla sprzedaży od premiery wersji VR na PC – zakładam przychód ze sprzedaży „na czysto” 55 zł do podziału dla IVO i CGJ, a następnie kalkulacje dla udziału w przychodach Incuvo od 30-60% oraz liczbę sprzedanych sztuk od 200-500 kopii:

Kalkulacja przychodów IVO w pierwszym roku od premiery Green Hell VR PC.

Dużego „kopa” powinno dać pojawienie się wersji na Oculus Quest. Warto wspomnieć również, że IVO przewiduję również tryb Co-Op Green Hell VR – co jest na pewno bardzo odległe czasowo, ale może być ważnym czynnikiem stanowiący ewentualny wzrost sprzedaży. Uważam, że połączenie dotychczasowych osiągnięć spółki oraz marki Green Hell daje duże szanse na sukces wersji na VR. Spółka Incuvo trafia do portfela spółek fundamentalnych – chcę jednak nadmienić, że obarczona jest ona dużym ryzykiem i weryfikacja jej osiągnięć nastąpi najpóźniej za rok.

Zobacz podobne analizy:



1 Odpowiedź

  1. Bartas_Gda Bartas_Gda pisze:

    „Zarząd spółki Incuvo S.A. z siedzibą w Katowicach („Emitent”) informuje, że w dniu 20 kwietnia 2021 r. Emitent otrzymał informację od swojej spółki zależnej – Spectral Games S.A. z siedzibą w Katowicach („Spectral Games”) o zawarciu przez Spectral Games umowy licencyjnej („Umowa”) z Toplitz Productions Gmbh (“Klient”). Umowa dotyczy stworzenia gry VR w oparciu o IP Medieval Dynasty na wszystkie znaczące platformy gier VR. Produkcja gry VR będzie finansowana w całości przez Spectral Games.”

    https://biznes.interia.pl/gieldy/raporty-espi/news-informacja-o-zawarciu-istotnej-umowy-przez-spolke-powiazana-,nId,5180994

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK