Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Sierpień 2019
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Dodaj wydarzenie
Dodaj wydarzenie +

Słabsze dane mocno osłabiły kurs akcji Netflix.

Netflix jest to firma amerykańska, która powstała w Kalifornii w 1997 roku. Na początku swojej działalności oferowała wypożyczanie płyt DVD za pośrednictwem poczty. W 2007 roku firma obok dotychczasowej działalności zaczęła się również zajmować streamowaniem mediów. Od 2016 roku usługi Netflixa są dostępne prawie na całym świecie oprócz Chin (sprzedaż programów na zasadzie licencji dla chińskich usługodawców), Izraela oraz Korei Północnej.

Netflix odnotował znaczny spadek klientów na rodzimym rynku.

Na wczorajszej sesji doszło do silnego spadku kursu Netflix, który był najsilniejszym spadkiem jednosesyjnym od 2016 roku a związane to było z podaniem informacji o ilości nowych abonentów w USA, gdzie zanotowano w drugim kwartale nieoczekiwanie spadek ilości klientów o 130k (wydarzyło się to po raz pierwszy) oraz zarejestrowanie tylko 2,8 mln nowych klientów poza granicami USA (chociaż prognozowany przyrost rejestracji netto miał oscylować w okolicach 5 mln. Taki spadek mógł być wynikiem podwyżek cen abonamentowych oraz mniej atrakcyjnego połączenia filmów i seriali. Firmie zabrakło 4,7 mln nowy abonentów do spełnienia zakładanej prognozy za drugi kwartał.
Najwięcej abonentów w ostatnich latach pozyskali w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej co przekładało się na mocny skokowy wzrost abonentów.

Drugi kwartał okazał się najbardziej dotkliwym kwartałem od czasu podzielenia biznesu firmy Netflix na działalność strumieniową oraz serwis DVD, wtedy firma zanotowała dotkliwą stratę aż 800k abonentów.

Trzeci kwartał ma być znacznie lepszy dla Netflixa.


Przedstawiciele Netflixa oznajmili, że jest to raczej jednorazowe zdarzenie i następne kwartały powinny być już znacznie lepsze, czego potwierdzenie znajdziemy w prognozie firmy oraz analityków.

Prognozowany jest wzrost ilości abonentów na świecie o 6,2 mln (prognoza analityków wynosi 5,5 mln) oraz wzrost abonentów w USA o 0,8 mln (zgodnie z prognozą analityków).

Spełnienie się tej prognozy będzie stanowić mocny wzrost procentowy k/k co powinno się przełożyć na „wyzbieranie” tańszych akcji Netflixa przez inwestorów długoterminowych.

Obawa inwestorów dotycząca zwiększenia wydatków na nowe treści oraz niska rentowność.

Netflix wydał ponad 3 mld dolarów na swoje programy w drugim kwartale oraz 600 mln na ich sprzedaż, co przełożyło się na wydanie o 584 mln dolarów niż zarobił i będzie musiał pozyskać finansowanie na dalsze wydatki związane z swoimi programami.

Wymagający rynek indyjski.

Netflix stara się zawojować duży rynek indyjski, który jest wrażliwy na ceny. Tańszy abonament miałby kosztować w przeliczeniu na PLN ok 20 zł (obniżka z 25 zł), który będzie dotyczyć jedynie dostępu na jedno urządzenie i do tego mobilne. Przeprowadzone testy na tutejszym rynku zakończyły się pozytywnie. Planowane wejście na rynek nowego abonamentu zaplanowano w trzecim kwartale tego roku.

Konkurencja nie śpi.

Walt Disney i Apple planują wprowadzenie swoich usług strumieniowych już w tym roku a w 2020 roku planowane jest wprowadzenie ofert Comcast i AT&T. Wg analityków pozycja Netflix jest niezagrożona a ewentualna konkurencja przełoży się jedynie na problemy w przyszłości z osiągnięciem skokowego wzrostu abonentów.

Autor wpisu: Przemysław Witkowski


Źródła – bloomberg.com, pl.wikipedia.org

Zobacz podobne analizy:



1 Odpowiedź

  1. Błażej Błażej pisze:

    Netflix ponownie świecił dzisiaj na czerwono i spadł o blisko 2%. Do psychologicznego wsparcia na 300,00 zostało już niedużo miejsca.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK