Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Marzec 2024
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Wydarzenia

Netflix pozytywnie zaskakuje wynikami – czy za sprawką planu Basic with Ads?

Netflix zaskakuje rynek

Wyniki za 4Q22 okazały się zaskakująco dobre pod względem nowych subskrybentów – o dokładnych liczbach za chwilę – o tym co mogło być przyczyną wzrostów i czy uzasadniona jest euforia na rynku będziemy zaraz się zastanawiali, pozwolę sobie zostawić tutaj kilka tytułów artykułów z polskich stron branżowych zaraz po publikacji wyników:

Netflix przerywa złą passę. Zaskakująco duży wzrost liczby abonentów – bankier.pl

Zaskakujące wyniki serwisów VOD. Król jest jeden, ale na podium walka trwa – rozrywka.spidersweb.pl

Netflix, czyli gorączka “środowej” nocy. Zasięgi i wyświetlenia ważniejsze od zysku netto – forsal.pl

Netflix pozytywnie zaskakuje wynikami, akcje wystrzeliły – businessinsider.com.pl

Znaczny wzrost abonentów zanotował Netflix o 7,66 mln abonentów w Q4. Wzrost znacznie przewyższył konsensusy analityków (4,1mln) i samej spółki (4,5mln). Łączna liczba subskrypcji obecnie to 230,75mln – głównie te informacje przełożyły się na blisko 10% posesyjny wzrost akcji spółki. Oczywiście przyrost subskrybentów jest pozytywną informacją zwłaszcza, gdy przebija on oczekiwania rynkowe – ja jednak jako zwolennik wykresów pozwolę sobie na zobrazowanie mojego punktu widzenia – który to nie do końca pokrywa się z rynkowym optymizmem. Zacznijmy więc może od tego, że wspomniane 7,66 mln nowy subskrybentów to wzrost Q/Q dokładnie o 3,43 % (najlepszy wynik w tym roku) – i to właśnie 4Q i 1Q są dla spółki najlepszym okresem – wspomniana dynamika jest jednak najsłabszym % wzrostem Q/Q od 2013 roku:

Jak wspomniałem 4Q22 był najlepszym kwartałem w całym 2022 roku, jednak patrząc z szerszej perspektywy trend spadkowy dynamik przyrostu jest nadal zachowany:

Jeżeli podsumujemy natomiast cały rok 2022 to % wzrost subskrybentów wyniósł nieco ponad 4% co jest zdecydowanie najsłabszym wynikiem w historii spółki:

Sumarycznie w 2022 NFLX pozyskał 8,91 nowych subskrybentów co oznacza drugi rok z rzędu spadek o 50%:

Basic with Ads nadzieją NFLX?

W październiku 2022 Netflix uruchomił nowy plan Basic with Ads, który dostępny jest w wybranych krajach. Plan ten zawierający reklamy kosztuje w USA 6,99 USD. Plan ten jest krokiem, które poczyniły już pozostałe platformy streamingowe i oferuje jakości wideo do 720p/HD. Użytkownik może spodziewać się 4-5 minut reklam na godzinę, które pojawiają się w 15-30 sekundowych blokach mogących pojawić się przed lub trakcie oglądania treści na platformie.  Głównym jednak problemem jest jednak ograniczenie dostępnych w planie treści – nie zobaczymy w nim takich tytułów ponieważ usługa nie nabyła jeszcze praw do wszystkich tytułów – nie zobaczymy min. Breaking Bad, Grey’s Anatomy, How to Get Away with Murder, The Crown, Peaky Blinders czy House of Cards.

Niestety NFLX w raporcie za 4Q nie podaje danych informujących jaki % z nowych subskrybentów dołączył wybierając plan z reklamami – jednak dane podane przez firmę analityczną Antenna w listopadzie 2022 sugerowały, ze jedynie 9% użytkowników zdecydowało się na najtańszy plan. Firma analityczna zestawiła to z 15% korzystającymi z planu z reklamami w pierwszym miesiącu po jego wprowadzeniu przez HBO Max:

Nadzieją dla NFLX może być informacja podana przez tą samą firmę analityczną, która szacuje że obecnie ~21% subskrybentów HBO Max korzysta z planu z reklamami – dla innych platform % ten jest jeszcze większy:

Napisałem do IR spółki z nadzieją, że uzyskam informację odnośnie udziału planu Basic with Ads w 4Q – jednak nie spodziewam się tutaj konkretnej odpowiedzi.

Na wynik netto wpływ mały różnice kursowe w stosunku do EUR – wynikają z z długu denominowanego w euro – uwzględniając jednak negatywny wpływ różnic kursowych na wyniki wycena spółki w oparciu o wskaźnik P/E pomimo, że najniższa od wielu lat – nadal jest bardzo wysoka i wynosi mierzona wskaźnikiem P/E norm. ~40,45. Co kluczowe porównując dynamiki nowych subskrybentów do największych konkurentów NFLX nadal traci udziały rynkowe – czy 4Q22 jest zapowiedzią zmiany trendu i daje nadzieje na lepsze wyniki i wzrosty cen kursu akcji – oczywiście odpowiedzi na to pytanie nie znam, ale osobiście czekam na kolejne kwartały, które rzucą więcej światła na to czy NFLX wraca do gry.


Otwórz rachunek w LYNX i otrzymaj aż 50 EUR zwrotu za prowizje
Jeśli chcecie przetestować rachunek w LYNX, to koniecznie uzupełnijcie pole kupon: GPWATAK – dostaniecie 50 euro na handel (w postaci zwrotu za prowizje). Promocja nie obejmuje zwrotu za transakcje na CFD i certyfikatach turbo.

Zobacz podobne analizy:



Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK