Ten Square Games niejednokrotnie było już tematem moich wpisów – i to na znacznie wyższych poziomach cenowych, gdzie upatrywałem spółkę jako atrakcyjnie wycenianą. Stąd poniekąd czuje się w obowiązku, odnieść się do ostatnich zdarzeń na kursie, wyników oraz konferencji wynikowej. Dla transparentności zaznaczę, że nadal jestem posiadaczem akcji spółki.
Wyniki Ten Square Games
Zacznę może od zestawienia wyników z rynkowymi konsensusami:
Te nie wypadają najgorzej i szczególnie w kontekście skorygowanej EBITDA są zbliżone z rynkowymi oczekiwaniami. Więc co takiego stało się, że kurs akcji stracił podczas wtorkowej sesji ponad 15%.
Wyłączając przychody odroczone w czasie ogólne przychody spółki spadają Q/Q o 15%:
Najistotniejszy wpływ na obniżenie zysku miały koszty ogólnego zarządu, które wzrosły z poziomu 11,8 mln do 21,1 mln PLN. W największej mierze miało na to wpływ niegotówkowy koszt programu motywacyjnego. Drugim nietypowym kosztem 1Q 2022 jest koszt związany z potencjalnymi inwestycjami i przejęciami w wysokości 1,8 mln PLN. Rok temu, nie było takiej pozycji.
We wcześniejszych wpisach podkreślałem, że najbardziej miarodajnym wskaźnikiem oceny sytuacji i zachodzących w spółce trendów jest patrzenie na skorygowaną EBITDA. Uwzględniono ją również przy realizacji programu motywacyjnego (ale o tym za chwilę) – i tutaj niestety nie wygląda to zbyt optymistycznie. Skorygowana EBITDA Q/Q spada o 39% a rok do roku o 36% i jest nieznacznie wyższa (o niecałe 5%) niż w 1Q20 – przed wybuchem pandemii:
Nadal spadają przychody z głównej produkcji spółki – Fishing Clash:
Natomiast Hunting Clash również, jak na razie nie spełnia pokładanych w tytule nadziei:
Konferencja wynikowa
Muszę przyznać, że była to najsłabsza konferencja wynikowa jaką miałem wątpliwą przyjemność oglądać. Zarząd powtarzał co chwilę te same tłumaczenia. Słabsze wyniki tłumaczono czynnikami od spółki niezależnymi – mowa o ściąganiu obostrzeń covidowych czy wybuchu wojny na Ukrainie. Odnośnie słabszego oczekiwania HC niż pierwotnie zakładano – spółka potwierdziła, że tytuł w ostatnim czasie zawodzi, ale ma przed sobą dobrą przyszłość. Zobaczymy.
W prezentacji TEN zwróciło uwagę na wzrost przychodów Airline Commander – gry z portfolio przejętego studia Rortos. Trzeba przyznać, że tytuł sukcesywnie wspina się w rankingach przychodowych w ostatnich tygodniach:
W fazie testów jest również Football Elite – gra jest na razie obecna na trzech rynkach – głównym docelowym jest rynek amerykański. Tytuł również jak na razie wspina się w rankingach – ale są to bardziej odległe pozycje:
FC China w kwietniu pojawił się w chińskich sklepach android. Spółka nie jest w stanie na ten moment oszacować potencjału przychodowego ze względu za małą ilość pojawiających się dopiero danych.
Odnośnie zaprzestania prac nad Magical District – dziwne niejednoznaczne odpowiedzi i brak konkretnego planu co do dalszych działań z tytułem, który na razie zawieszono. Czy do niego powrócą? – nie wiedzą. Tłumaczenie, a raczej jego brak wygląda nieprofesjonalnie.
Program motywacyjny
Szeroko omawiany program motywacyjny zależny od skorygowanej EBITDA został w zeszłym roku obniżony, aby zarząd mógł otrzymać płatności. Na ten rok, nieosiągalna jest również przewidziana przez PM EBITDA skorygowana. Natomiast kreatywny zarząd znalazł sobie kolejną furtkę, ale otrzymać wynagrodzenie:
Uchwała, którą przyjęto w kwietniu w mojej ocenie była główną przyczyną zachowania kursu akcji podczas wtorkowej sesji. Sama wycena, już jakiś czas temu opisywana była przez mnie jako atrakcyjna. Jak to po spadkach, stała się ona jeszcze atrakcyjniejsza P/E~8 P/CFO~4,4. Jednak w ostatnim czasie to nie wycena spółki, a zachowanie i intencje zarządu są najszerzej omawiane i budzą najwięcej kontrowersji.
Najnowsze komentarze