Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Grudzień 2022
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Wydarzenia

Elektrotim i Invuco – omówienie wyników za trzeci kwartał

W dzisiejszym wpisie, przyjrzę się pokrótce wynikom analizowanych przez mnie spółek z polskiego parkietu – Elektrotim SA i Incuvo.

Elektrotim SA

Zgodnie z tytułem wpisu z początku sierpnia Elektrotim z rekordowym kontraktem i szansą na bardzo dobre wyniki spółka zaraportowała bardzo świetne wyniki za 3Q22. Przychody spółki były rekordowe i wyniosły 143 mln złotych, co oznacza r/r o 152%:

Elektrotim

Zysk netto wyniósł 11,2 mln, co oznacza wzrost r/r o uwaga 566%:

Elektrotim

Trzeci kwartał z pewnością był dla spółki bardzo dobry. Rentowność netto była najlepsza w ciągu kilkunastu ostatnich kwartałów i wyniosła 7,8%:

Elektrotim

Bardzo dobrze, wypadła również marża ze sprzedaży brutto wynosząca 13,15%. Powróciła tym samym, do najlepszego pod tym względem poziomu z roku 2020:

Spółka w kolejne kwartały wchodzi z rekordowym portfelem zamówień:

Zgodnie z wpisem Pawła Malika, który uczestniczył w konferencji wynikowej spółki – z kluczowego projektu dla spółki – „granica białoruska” w 2 i 3Q spółka zaksięgowała 73 mln przychodów z zakontraktowanych 279 mln. Zarząd poinformował, że realizacja kontraktu „granica Białoruś” powinna się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 r. Spółka jest też faworytem do wygrania kontraktu na budowę elektronicznej warstwy ochronnej na granicy polsko-rosyjskiej.


Lada moment powinna być podpisywana umowa i realizacja rozpoczęta w tym roku […] Na granicy polsko-białoruskiej to już jest realizowane, już pierwsze części zostały oddane tej elektronicznej warstwy ochronnej, a na granicy polsko-rosyjskiej w tej chwili (jest) rozstrzygnięte, kto to będzie realizował i przechodzimy do realizacji

Zarząd poinformował, że realizacja kontraktu (Białoruś) powinna się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 r., a do zafakturowania z tej umowy pozostało ok. 200 mln zł. Aktualnie spółka wyceniana jest bazując na wskaźniku C/Z na poziomie 9,1 co nie jest wartością wyśrubowaną. Patrząc na backlog i dalsze księgowanie przychodów z projektu „granica białoruska”, dalsza poprawa wyników jest jak najbardziej możliwa a nawet oczekiwana.

Incuvo

IVO opublikowało 7 listopada raport za 3Q22. Spółka wygenerowała 6,6 mln przychodu. 5,7 mln przychodu ze sprzedaży produktów i 0,85 mln ze zmiany stanu posiadania produktów oraz 2,25 mln zysku netto:

Na dzień 30.09.22 spółka sprzedała 169 633 kopii GH VR. Oznacza to sprzedaż 52 493 kopii w 3Q22 (moje szacunki wskazywały na 50k kopii, więc bardzo blisko).

Projekt dla PCF. Po zakończeniu produkcji gry VR i wprowadzeniu gry do sprzedaży, Incuvo S.A. przysługiwać będzie wynagrodzenie w formie tantiem (ang. royalties). Będzie ono płatne, jeśli zyski netto (zdefiniowane w umowie) ze sprzedaży gry zapewnią PCF Group S.A. jako wydawcy, zwrot kosztów poniesionych w związku z produkcją, promocją i dystrybucją gry. Wysokość tantiem uzależniono od wysokości zysków netto ze sprzedaży gry. Premierę gry zaplanowano do końca 2023 r.

W trzecim kwartale 2022 r. prace nad Projektem PCF, przebiegały zgodnie z planem i przeszły w fazę produkcji.

Spółka w raporcie nie wspomina nic o trybie co-op dla GH VR.

Zgodnie z raportem Newzoo, przychody z gier VR osiągną w 2022 roku 1,8 mld USD. W roku 2024, będzie to aż 3,2 mld. Według raportu, średnioroczny wzrost w latach 2019 – 2024 wyniesie aż 44%!:

Ten sam raport podaje, że na koniec 2022 będzie 27,7 mln użytkowników headsetów VR. Natomiast w 2024 liczba ta powinna osiągnąć 46 milionów, co daje średnioroczny wzrost na poziomie 42%.

Jak widać, rynek VR ma w sobie bardzo duży potencjał a IVO udowodniło, że potrafi produkować dobre, jakościowe gry.

Zobacz podobne analizy:



Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK