Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.

Rozwój grupy CDRL poprzez akwizycje.

CDRL stawia na akwizycje.

Krótki opis działalności firmy.

Grupa CDRL, której główną marką jest Cocodrillo. Jest to spółka odzieżowa, która projektuje, produkuje i dystrybuuje ubrania oraz obuwie dla niemowlaków, dzieci, oraz młodzieży. Jej działalność obejmuje nie tylko teren Polski, ale również jest obecna w krajach europejskich takich jak Austria, Czechy, Słowacja oraz kraje nadbałtyckie, a także w bardziej „egzotycznych” państwach jak Arabia Saudyjska, Mongolia i Libia. Poza sklepami stacjonarnymi CDRL rozwija swoją sprzedaż w sieci poprzez sklepy internetowe.

Na koniec 3 kwartału spółka posiadała 505 punktów handlowych z czego 246 punktów znajduje się w Polsce a odpowiednio 146 punktów zlokalizowanych jest na terenie UE oraz 113 punktów poza nią.

Wschodni kierunek przejęć i nie tylko.

Spółka skupiła się przede wszystkim na przejęciach na Białorusi, gdzie widzi spory potencjał. Przejęto sieć supermarketów Buslik. Ponadto grupa CDRL przejęła w Polsce spółkę Lemon Fashion oraz została udziałowcem mniejszościowym spółki Sala Zabaw Fikołki.

Kilka słów o firmie Buslik.

Sieć supermarketów Buslik jest największym sprzedawcą odzieży i akcesoriów dziecięcych m.in. wózki dziecięce, kosmetyki, żywność dla niemowlaków itd. na terenie Białorusi. Buslik posiada 46 swoich sklepów, z których generuje około 65 mln USD przychodu rocznie, przy czym udział sprzedaży internetowej wynosi jedynie 1,6 % przychodów. To właśnie na rozwój sprzedaży internetowej grupa CDRL może kłaść największy nacisk w pierwszej kolejności. Sama grupa CDRL notuje znaczną dynamikę wzrostu w tym kanale sprzedaży (po pierwszych 3 kwartałach dynamika wzrostu wyniosła 32 % r/r). Kolejną rzeczą po przejęciu Buslik jest uzyskanie dostępu do informacji o klientach białoruskich co pozwoli na dopasowanie oferty do wymagań tego rynku jak i im podobnych np. rosyjski czy kazachski.  Wg dyrektora generalnego sieci Buslik – „rynek artykułów i odzieży dziecięcej wyceniany jest na 600 mln USD na Białorusi, a w Rosji prawie 8 mld USD”, co tylko obrazuje, że obrany kierunek ekspansji jest atrakcyjny.

Grupa CDRL przejęła pakiet 90 % udziałów w spółce DPM zarządzającą siecią supermarketów Buslik za kwotę 6,9 mln USD.

Teraz kilka słów o spółce Lemon Fasion.

Spółka Lemon Fasion sama projektuje, produkuje i dystrybuuje odzież czy akcesoria dla dzieci aktywnych pod takimi markami jak Lemon Explore, Thermotex, Actisoft oraz Petit Bijou.

Na początku tego roku grupa CDRL nabyła 69 % udziałów w spółce Lemon Fashion za kwotę 1,35 mln USD.

Ostatnią spółką jest Sala Zabaw Fikołki.

Spółka Sala Zabaw Fikołki jak sama nazwa wskazuje prowadzi sale zabaw, które wyróżniają się nie tylko bogatym wyposażeniem, ale także różnorodną ofertą zajęć edukacyjnych i warsztatów tematycznych, dzięki którym dzieci rozwijają swoje zainteresowania. Spółka ta posiada 7 obiektów o łącznej powierzchni najmu 5.350 m kw., dodatkowo w ramach współpracy między grupą CDRL a spółką Sala Zabaw Fikołki w salach zabaw prowadzone są 2 sklepy oraz 5 cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo. W planach na 2019 rok jest przewidziane otwarcie kolejnych 7 sal zabaw a do końca 2021 roku liczba ta ma wzrosnąć aż do 31 sal. Współpraca umożliwi zaoferowanie nowych usług oraz zwiększenie sprzedaży odzieży i obuwia dziecięcego dzięki nowemu kanałowi dotarcia. Ponadto współpraca może pozwolić na wynegocjowanie lepszych lokalizacji w przestrzeniach handlowych co powinno się pozytywnie przełożyć na osiągane wyniki obu spółek. Połączenie stanowisk sprzedaży Coccodrillo wraz z salami zabaw może umożliwić sprzedaż również w niedziele niehandlowe.

Grupa CDRL objęła pakiet mniejszościowy w wysokości 40 % udziału w spółce Sala Zabaw Fikołki za 6 mln zł.

Nie da się ukryć, że grupa CDRL mocno się rozwija, dlatego moim zdaniem warto na nią zwrócić uwagę bo tutaj możliwy jest skokowy wzrost wyników finansowych. Będzie to jak najbardziej możliwe i widoczne po optymalizacji poszczególnych firm oraz ich synergii.

Autor wpisu: Przemysław Witkowski


Źródła – forsal.pl, strefainwestorow.pl, stooq.pl

Zobacz podobne analizy:



Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK