Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Styczeń 2021
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Dodaj wydarzenie
Dodaj wydarzenie +

Najdroższe firmy świata

Interbrand, noworjorska firma marketingowa i konsultingowa opublikowala nowe opracowanie pt. Best Global Brands 2019 którego przedmiotem są najdroższe firmy świata. Badania dotyczy 2019 r. i sporządzone zostało w oparciu o dane biznesowe, perspektywy przedsiębiorstw oraz ich wpływ w stosunku do klientów.
Jedno z przeanalizowanych przedsiębiorstw osiągnęło 24-procentowy wzrost wartości marki w tym roku.

Ranking najcenniejszych firm świata

15. Cisco

Firma technologiczna Cisco zajmuje 15. miejsce w rankingu Interbrand. Wartość przedsiębiorstwa wyceniana jest na 35,5 mld USD, co daje wzrost o 3% r/r.


14. Facebook

Facebook zajmuje 14. miejsce z wartością przedsiębiorstwa na poziomie 39,8 mld dolarów. Spółka matka spółek WhatsApp i Instagram doznała natomiast spadek wzrostu o 12%.


13. Intel

Z kapitalizacją na poziomie 40,2 mld USD Intel otwiera okrągłą 40-tkę mld kapitzalizacji znajdując się na miejscu 13. Intel jest najbardziej znany ze swoich procesorów, ale również rozwija wiele innych produktów w sektorze technologicznym.


12. IBM

Ze względu na utrzymującą się ujemną dynamikę wzrostu IBM zajmuje jedynie dwunaste miejsce w rankingu Interbrand. IBM jest największym na świecie pracodawcą w dziedzinie technologii.


11. BMW

Niemiecki koncern samochodowy BMW trafił na miejsce 11. Przy wzroście o 1% r/r, wartość marki bawarskiego producenta samochodów pozostaje stabilna i wynosi 41,4 miliarda dolarów.


10. Disney

Walt Disney otwiera pierwszą dziesiątkę. Disney w dalszym ciągu silnie zwiększał wartość swojej marki o 11% r/r do 45 miliardów dolarów.


9. McDonald’s

Sieć fast food McDonald’s wyprzedza Disneya, ale firma o zasięgu globalnym zdołała zwiększyć swoją wartość jedynie o 4% r/r.


8. Mercedes-Benz

Producent samochodów klasy premium Mercedes-Benz, należący do grupy Daimler, osiągnął kapitalizację wynoszącą prawie 51 miliardów dolarów, zajmując tym samym ósme miejsce.


7. Toyota

Konstrukcja samochodów elektrycznych przyczynia się do sukcesu Toyoty i plasuje japońskie przedsiębiorstwo na siódmym miejscu.


6. Samsung

Samsung, innowacyjny producent technologii, zajmuje szóste miejsce z kapitalizacją 61 miliardów dolarów. Stopa wzrostu pozostaje stabilna i wynosi dwa procent.


5. Coca-Cola

W porównaniu z innymi firmami w pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek, producent napojów Coca-Cola stracił 4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Niemniej jednak jest to nadal piąta najcenniejsza marka na świecie.


4. Microsoft

Jako jeden z liderów zestawienia, Microsoft zwiększył wartość swojej marki r/r o 17%. W ten sposób kapitalizacja Mircosoft wynosi 108,8 miliarda dolarów.


3. Amazon

Amazon znajduje się na podium zwycięzców z niebotycznym tempem wzrostu wynoszącym 24% r/r, prawie o jedną czwartą więcej niż w 2018 r. Tym samym gigant handlu detalicznego online ląduje na trzecim miejscu.


2. Google

Google pozostaje w czołówce z kapitalizacją na poziomie 167,7 mld USD. Spółka zwiększyła się r/r o 8%.


1. Apple

Apple pozostaje na czele listy najcenniejszych marek na świecie. Producent iPhone’a i MacBooka zrewolucjonizował przemysł technologiczny i znacznie wyprzedza inne marki. Jego wartość wynosi 244,2 miliarda dolarów. Ponadto firma Apple zwiększyła swoją wartość o 9%, stając się tym samym ponownie światowym liderem.


Metodologia

Aby zostać włączonym do Best Global Brands, przedsiębiorstwo musi posiadać międzynarodową markę, która przekracza granice geograficzne i kulturowe. Ponadto:

  • Co najmniej 30 procent przychodów musi pochodzić spoza regionu pochodzenia przedsiębiorstwa;
  • Firma musi mieć znaczącą obecność w Azji, Europie i Ameryce Północnej, a także musi być obecna na rynkach wschodzących;
  • Musi istnieć wystarczająca ilość publicznie dostępnych danych na temat wyników finansowych marki;
  • Należy oczekiwać, że zysk ekonomiczny będzie dodatni w dłuższej perspektywie czasowej;
  • Marka musi mieć profil publiczny i wystarczającą obecność w głównych gospodarkach świata

Więcej o metodologii można przeczytać na oficjalnej stronie Interbrand.


Ranking najcenniejszych spółek świata w 2018 r. wyglądał następująco:


Interbrand prezentuje na swoich łamach także inne raporty dotyczące przedsiębiorstw w Indiach, Japonii, Tajwanie, Chinach Brazylii itp.


Pełny raport dostępny jest pod tym odnośnikiem.


Zobacz podobne artykuły: Ranking domów maklerskich

Zobacz podobne analizy:



5 komentarzy

  1. Błażej Błażej pisze:

    W ramach komentarza dodam jednak, że powyższa lista w żadnym stopniu nie uwzględnia spółki chińskie, które w niejednym przypadku doganiają zachodnie koncerny.
    Stąd też do powyższego rankingu podchodzę z przymrużeniem oka.

    • Błażej Błażej pisze:

      Ranking najdroższych / największych firm w Polsce publikuje corocznie tygodnik „Wprost”.
      Takie zestawienie wraz z opisem działalności polskich spółek zostanie opublikowane w tym miesiącu.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK