Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Kwiecień 2021
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

Najcenniejsze marki świata w 2020 r.

Interbrand, międzynarodowa firma marketingowa i konsultingowa opublikowala nowe opracowanie Best Global Brands 2020, którego przedmiotem są najcenniejsze marki świata. Zestawienie sporządzone zostało w oparciu o dane biznesowe, perspektywy przedsiębiorstw oraz ich wpływ w stosunku do klientów.

Poniżej przedstawiamy listę 15 ze 100 spółek, które znalazły się w raporcie Interbrand.

Ranking najcenniejszych firm świata

15. Nike

Gigant obuwniczy zajmuje 15. miejsce w rankingu. Pomimo pandemii COVID-19, wycena spółki wzrosła od początku roku o 38%. Kapitalizacja Nike wynosi 173 mld USD.


14. IBM

IBM dołączył w tym roku do grona arystokratów dywidendy. W ujęciu od początku roku, wykres znajduje się w trendzie bocznym. IBM znalazł się w raporcie Interbrand na 14. miejscu.


13. Facebook

Kurs Facebooka zyskał od początku roku na wartości o 33,28%. Kapitalizacja wzrosła do obecnie 658 mld USD. Autorzy raportu uplasowali spółkę na 13. miejscu, natomiast ciekawostką jest, że rząd amerykański chce wymusić na spółce sprzedaż WhatsAppa oraz Instagrama.


12. Intel

Spółka wyceniana jest o 8% niżej niż w raporcie Best Global Brands z 2019 r. Sytuacja na wykresie również ma tendencję spadkową: od początku roku kurs spadł o blisko 15%.


11. BMW

Niemiecki koncern samochodowy BMW utrzymał pozycję z ubiegłego roku, natomiast spółka straciła na „wartości” o 4%. Pomimo pandemii COVID-19 spółka wypłaciła w tym roku dywidendę.


10. Disney

Walt Disney ponownie otwiera pierwszą dziesiątkę. Względem ubiegłego roku wartość spółki spadła o 8%. Kurs zyskał od początku roku 21,50%, z czego tylko na ostatniej sesji kurs zyskał 13,59% – powodem jest dynamiczna ekspansja Disney+, konkurencji dla Netflixa; Disney+ ma wejść w 2021 r. m.in. na rynek Wschodnioeuropejski.


9. McDonald’s

Sieć fast food McDonald’s również straciła r/r 6% na wartości. Pomimo tego notowania na NYSE zaliczyły w tym roku swój historyczny szczyt.


8. Mercedes-Benz

Producent samochodów klasy premium Mercedes-Benz, należący do grupy Daimler. Wartość merca spadła o 3% r/r.


7. Toyota

300

Toyota kontynuuje trend w innowacyjności i przedstawia w tym roku samochód na wodór: model Mirai. Pomimo tego wartość spółki r/r spadła o 8%.


6. Coca-Cola

Coca-Cola spadła o jedno oczko, spadła także wartość firmy, która wyceniana jest o 10% niżej. Spółka pozostaje największym producentem napojów na świecie.


5. Samsung

Wartość południowokoreańskiego koncernu lekko wzrosła r/r. Jest to obok Huawei największy producent smartfonów.


4. Google

Google, jako część koncernu Alphabet, stracił 1% na wartości r/r. Wycena rynkowa spółki matki Alphabet ma 533 mld kapitalizacji, natomiast jej kurs zyskał od początku roku o 32,5%.


3. Microsoft

Jeden z wygranych tego roku, to Microsoft, którego wartość wzrosła o ponad 50%. Kurs akcji wzrósł w tym roku o 36,67%, przez co kapitalizacja wynosi 1,6 biliona dolarów.


2. Amazon

Wartość Amazona ruszyła w górę o równe 60%, również wycena rynkowa mocno zyskała – kapitalizacja wynosi 1,5 biliona dolarów, natomiast kurs zyskał od początku roku ponad 68%.


1. Apple

Apple pozostaje liderem listy najcenniejszych marek na świecie. Producent iPhone’a i MacBooka zrewolucjonizował przemysł technologiczny i znacznie wyprzedza inne marki. Kapitalizacja spółki, to 2,1 biliona dolarów. Kurs akcji zyskał od początku roku o blisko 70%.


Podsumowanie zestawienia najcenniejszych marek w 2020 r.

Źródło: https://www.statista.com/chart/14022/brand-value-most-valuable-brands/

Metodologia

Aby zostać włączonym do Best Global Brands, przedsiębiorstwo musi posiadać międzynarodową markę, która przekracza granice geograficzne i kulturowe. Ponadto:

  • Co najmniej 30 procent przychodów musi pochodzić spoza regionu pochodzenia przedsiębiorstwa;
  • Firma musi mieć znaczącą obecność w Azji, Europie i Ameryce Północnej, a także musi być obecna na rynkach wschodzących;
  • Spółka musi istnieć wystarczająca ilość publicznie dostępnych danych na temat wyników finansowych marki;
  • Należy oczekiwać, że zysk ekonomiczny będzie dodatni w dłuższej perspektywie czasowej;
  • Marka musi mieć profil publiczny i wystarczającą obecność w głównych gospodarkach świata

Więcej o metodologii można przeczytać na oficjalnej stronie Interbrand.


25 najcenniejszych marek świata przedstawia się następująco:


Interbrand prezentuje na swoich łamach także inne raporty dotyczące przedsiębiorstw w Indiach, Japonii, Tajwanie, Chinach Brazylii itp.


Pełny raport dostępny jest pod tym odnośnikiem.


Zobacz podobne artykuły: Ranking domów maklerskich


LYNX

Zobacz podobne analizy:



1 Odpowiedź

  1. Błażej Błażej pisze:

    Według doniesień z Taiwan Economic Daily News, najcenniejsza spółka z powyższego zestawienia – Apple – przedstawi w trzecim kwartale przyszłego roku autonomiczny samochód ( https://www.macrumors.com/2020/12/20/sketchy-report-says-apple-car-coming-2021/ ). Inne źródło (Reuters) mówi o planach produkcyjnych do roku 2024 ( https://www.heise.de/news/Apple-Car-angeblich-fuer-2024-geplant-4997483.html )

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK