Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Maj 2022
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Metaverse szansą dla rynku gier VR

Jednym, ze składowych elementów, które są tak hucznie zapowiadane przez Marka Zuckerberga Metaverse jest Virtual Reality – VR. Nie będziemy dziś próbowali analizować, czy i w jakim czasie wizja amerykańskiego przedsiębiorcy może się zrealizować. Faktem jednak jest, że działania i zapowiedzi największych firm na świecie są drugą szansa dla rynku gier VR. Rynek ten, poza kilkoma wielkimi sukcesami jak dotychczas, nie rozwinął pokładanych w nim nadziei.

Podczas analizy IVO posługiwałem się grafiką prezentującą informację iż w roku 2025 szacuje się 45 mln aktywnych urządzeń Virtual Reality:

VR grafika do artykułu
Źródło: Prezentacja inwestorska Incuvo

Podczas prezentacji inwestorskiej uzyskaliśmy informację o szacunkowej sprzedaży Oculus Quest 2 wynoszącej 10 mln sztuk. Jest to zgodnie ze słowami Marka Zuckerberga, poziom kluczowy dla całego ekosystemu Virtual Reality:

Mark Zuckerberg


The big question is what is it going to take for it to be profitable for all developers to build these large efforts for VR? To get to that level, we think that we need about 10 million people on a given platform. That’s the threshold where the number of people using and buying VR content makes it sustainable and profitable for all kinds of developers. And once we get across this threshold, we think that the content and the ecosystem are just going to explode. Importantly, this threshold isn’t 10 million people across all different types of VR. Because if you build a game for Rift, it doesn’t necessarily work on Go or PlayStation VR. So we need 10 million people on [one] platform

Prezes Big Cheese Studio w ostatnim wywiadzie dla Strefainwestorów powiedział o szacunkowej sprzedaży Oculus Quest. Z jego wypowiedzi wynika, że w bieżącym roku będzie ona na poziomie 18-20 mln sztuk.

Oculus Quest 2 zyskuje na popularności

Dziś Oculus Quest 2 stanowi blisko 40% wszystkich użytkowników VR na steam:

VR grafika do artykułu
Opracowanie własne na podstawie danych steam

Oculus Quest 2 był bez wątpienia bardzo popularnym prezentem na Święta. Może o tym świadczyć, bez wątpienia, pierwsza pozycja aplikacji Oculus w Stanach Zjednoczonych w okresie świątecznym:

Źródło https://www.appannie.com/

Bazując na słowach CFO Big Cheese Studio Jakuba Rafała – steam stanowi od 20-30% (w obliczeniach przyjmuję 20%) ogólnej sprzedaży na rynku gier VR oraz mając dostępne dane o udziale Virtual Reality na steam oraz ogólną liczbę aktywnych graczy można również oszacować, że aktualnie mamy około 2,6 mln aktywnych graczy VR:

Szacunkowa liczba graczy VR. Opracowanie własne

Dotychczas na łamach GPWATAK w naszych portfelach znalazły się dwie spółki, które powiązane się z rynkiem gier VR – mowa o polski producencie Incuvo, który w pierwszym kwartale tego roku ma zaprezentować graczom grę Green Hell w wersji VR.

Drugą spółką powiązaną z tym sektorem jest analizowany ostatnio QUALCOMM Incorporated, który jest producentem procesorów do Oculus Quest 2.

W mojej ocenie, jest to bez wątpienia jeden z ciekawszych sektorów. Będę się starał dokupić spółki do naszych portfeli właśnie z tego sektora. Myślę tutaj zarówno o producentach gier, jak i hardware, i software zarówno z Polski, jak i USA.

Może Wy polecacie jakieś spółki z tego segmentu, którym warto się bliżej przyjrzeć?

Zobacz podobne analizy:



5 komentarzy

  1. martinez martinez pisze:

    Witam. Nie będę obiektywny gdyż już jestem akcjonariuszem ale spółka VR Factory Games może skorzystać na przyszłym boomie na VR. Wszystkie informacje można znaleźć w necie. Podoba mi się osoba prezesa – Sławomir Matul i to że stawia na jakość. January tam ma swoje udziały więc finansowanie też będzie. Jedyny znak zapytania to co wymyślą. Poczekamy zobaczymy.

    • Bartas_Gda Bartas_Gda pisze:

      Dziękuję za komentarz, spojrzę na spółkę chodź mam w zwyczaju unikać spółek mające w akcjonariacie wspomnianego Januarego.

  2. Błażej Błażej pisze:

    Inne spółki próbujące sił w świecie mateverse, a dokładniej z NFT, to m.in. notowane na NewConnect: Skinwallet, Shockwork Games czy Baked Games. Na razie to w głównej mierze spekulacja ,ponieważ spółki nie generują ze swoich pomysłów przychodów.

    • Bartas_Gda Bartas_Gda pisze:

      O ile VR gaming pokazuje wyniki i jest to „namacalne” o tyle ja nie jestem w stanie NFT oszacować i wycenić.

      • Błażej Błażej pisze:

        W przypadku tych spółek na razie nie ma żadnych wyników związanych z NFT.
        Krotkie porównanie jak zmienił się rnbek NFT r/r: Według szacunków Business Punk obrót NFT wyniósł w 2021 r. 25 mld USD. W 2020 r obrót NFT wynosił „tylko” 100 mln USD.
        Takie dane rozpalają wyobraźnię spekulantów co do przyszłości tej branży, natomiast dopóki nie zobaczymy jak produkty spółek z powyższego komentarza sie sprzedają, dopóty należałoby patrzeć na nie przez pryzmat spekulacji.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK