Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Maj 2021
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Gaming stał się passe?

Wielkie oczekiwania w stosunku do CP2077

Od początku 2019 na indeksie WIG-GAMES panowała hossa, rosła liczba spółek z tego sektora debiutujących na warszawskim parkiecie. Na tej hossie wyrosło wielu internetowych guru
gaming ‚u, a głównym sprawcą takiego stanu rzeczy był wielki sukces serii Wiedźmin od CD PROJEKT. Swój udział we wzrostach miały też oczywiście inne studia, między innymi 11B Studios, Playway czy Creepy Jar, Ten Square Games. Jednak wydarzeniem, które nakręcało dalsze wzrosty CDR i całego indeksu to długo oczekiwana premiera Cyberpunk 2077.

Musicie przyznać, że to, co działo się przed premierą to marketingowy majstersztyk w wykonaniu CD PROJEKT. CP2077 był dosłownie wszędzie – oczekiwania co do gry były ogromne, balon jednak pękł. Jeszcze przed premierą, podczas wywiadów w parkiet TV, jeden z ekspertów wskazywał, że hossę na spółkach
gaming owych może przerwać nieudana premiera Cyberpunka. Dziś już wiemy dużo więcej. Abstrahując od tego, czy CP2077 da się jeszcze uratować i czy zarząd odzyska delikatnie mówiąc nadszarpnięte zaufanie akcjonariuszy i samych graczy chciałbym zastanowić się na ile aktualnie zły sentyment może przełożyć się na inne spółki.

Debiuty z dużą szansą na zyski

Panujący dobry sentyment do czasów premiery Cyberpunk 2077 starało się w celu pozyskania kapitału wykorzystać wiele spółek. W roku 2020 na głównym parkiecie jak i na NewConnect debiutowało 21 spółek, z czego ponad połowa to spółki z sektora
gaming ‚owego.

Liczba debiutów w latach 2007-2020. Źródło fxmag.pl

Z debiutujących w zeszłym roku 11 spółek z sektora gaming ‚owego, osiem uzyskało dodatnią stopę zwrotu w dniu debiutu lub otwarcia kursu w następnych dniach. Natomiast aż sześć z tych spółek pozwoliło uzyskać ponad 100% stopę zwrotu. Popyt na wielu spółkach był tak duży, że kurs otwierał się kilka sesji później, niż miejsce miał debiut. Za przykład można podać Starward Industries, którego debiut miał miejsce 19 sierpnia, a kurs został otwarty dopiero kilka sesji później – 27 sierpnia.

Wykaz spółek debiutujących w 2020 roku. Opracowanie własne.

Widać wyraźnie, że sentyment pomagał podczas debiutów. Kurs większości spółek jest zdecydowanie niżej, niż w dniu debiutu.
W przypadku wielu podmiotów zarząd składał obietnice. Podawał bogate portfolio gier, nad którymi pracują, kalendarz premier – jednak czas zweryfikował te zapowiedzi.

Zły sentyment szansą na dobre zakupy?

Przez ostatni czas obserwujemy spadki na wielu walorach. Porażka CP 2077 (bo tak możemy chyba z czystym sumieniem uznać na dzień dzisiejszy debiut jednej z najbardziej oczekiwanych gier w ostatnim czasie na całym świecie) przyczyniła się na pewno do pogorszenia sentymentu inwestorów do całego segmentu.

Osobiście śledzę na bieżąco informacje napływające z CDR, trzymając kciuki za to, aby udało się przywrócić grę do sklepu Sony, a DLC o których pisało się w ostatnim czasie w sieci przekonały graczy do powrotu do gry. Całe uniwersum Cyberpunk’a
w mojej ocenie ma nadal duży potencjał rozwoju.

Inwestorzy stali się mniej ufni, trudniej spółkom będzie teraz sprzedawać marzenia. Jednak moim zdaniem jest przynajmniej kilka dobry podmiotów, które mają na swoim koncie sukcesy. Są to podmioty, których gry generują zyski, a doświadczone zespoły pracują nad kolejnymi tytułami.

Creepy Jar, Ten Square Games czy PlayWay?

Szczególnie interesująco z mojego punktu widzenia wyglądają aktualne poziomy cenowe na Creepy Jar, Ten Square Games czy PlayWay. Jeszcze pod koniec marca mogliście przeczytać analizę zatytułowaną Ten Square Games spółka jednej gry?, w której to wskazywałem o pojawieniu się drugiego tytułu Hunting Clash, który jak na razie rozwija się bardzo dobrze. Spółka również w tym roku powinna uzyskać certyfikację pozwalającą na sprzedaż gier w Chinach. TEN od dłuższego czasu, rozważnie szuka podmiotów do przejęcia. Aktualnie spółka notowana jest na poziomie wskaźnika P/E 22, a P/CFO 20.

Green Hell od Creepy Jar sprzedaje się nadal bardzo dobrze i stał się typowym longselerem. Niebawem ukazać ma się wersja na konsole oraz pod koniec roku wersja na VR. Spółka niestety na razie nie rozpieszcza inwestorów informacjami czy materiałami odnośnie projektu Chimera. Po przejściu na główny parkiet CRJ kontynuuje spadki. Podczas środowej sesji mieliśmy zwiększony popyt, a sesja zakończyła się ładną popytową świecą, wszystko to w okolicach 50% wzniesienia Fibonacciego.

CRJ kurs na interwale dziennym. Źródło stooq.pl

Do portfela spółek fundamentalnych trafia pakiet kontrolny Creepy Jar. Nie będę ukrywał, że bardzo dużym czynnikiem zakupu jest tutaj sytuacja na wykresie. Po wypuszczeniu raportów przez wszystkie spółki, które są aktualnie w portfelu, pojawi się wpis podsumowujący i wtedy zapadną decyzje. Czy dana spółka zostaje
z nami na dłużej, czy zostaje sprzedana? Jeżeli jest jakaś spółka, która według Was jest warta uwagi, dajcie znać w komentarzu.

Zobacz podobne analizy:



3 komentarze

  1. tomciu tomciu pisze:

    Moim zdaniem od Q2 będzie widać w wynikach przemysłówki braki w łańcuchach dostaw W związku z czym założenia i targety ilościowe w większości nie zostaną osiągnięte Jestem pewny ze marze wzrosną Czy wowczas sentyment dla gejmingu wróci? Jeśli tak to bardziej bym celował w dev mniejszych produkcji które są mniej wymagające w przygotowaniu Czas spędzony na smartfonie po raz 1 w 2020 był dłuższy niż TV To oficjalne dane w raporcie google https://www.thinkwithgoogle.com/feature/mobile-gaming-genres/

    • Bartas_Gda Bartas_Gda pisze:

      Dziękuję za komentarz. Widziałem też w ostatnim czasie badania pokazujące, że rynek gier mobilnych rozwija się bardzo dynamicznie – stąd też ostatnimi czasy miała miejsce analiza Ten Square Games, ale zastanawiam się nad jakimś podmiotem produkującym gry casualowe

  2. Błażej Błażej pisze:

    Dzisiaj pojawiły się w strefie premum dwie analizy spółek game-dev https://gpwatak.pl/zar/premium-spolki-gamingowe-czy-to-juz-ponownie-powoli-czas/ .
    Prawdopodobnie w czwartek pojawią się kolejne analizy spółek z tego sektora.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK