Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Maj 2021
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Ten Square Games spółka jednej gry?

Ten Square Games

Ten Square Games (TEN) producent gier mobilnych i przeglądarkowych, który powstał w 2011 roku. Spółka oferuje gry w modelu free-to-play. Największym i najbardziej znanym hitem jaki udało się spółce dotychczas stworzyć to Fishing Clash, który z każdym kwartałem generuje bardzo wysokie przychody wynoszące w 2019 roku, aż 89% rocznych przychodów spółki. Właśnie kwestia uzależnienia wyników spółki od jednej gry była zawsze najistotniejszą rzeczą, która powstrzymywała mnie przed zainwestowaniem w TEN. Byłem w trakcie przygotowywania czwartkowego wpisu odnośnie PCR Rokita, ale po wtorkowej konferencji wynikowej Ten Square Games plany uległy zmianie:)

Najważniejsze produkty

Jak na wstępie wspomniałem „flagową” grą spółki jest Fishing Clash, poza nią nieznaczny udział w dotychczasowych przychodach miały jeszcze:

  • Let’s Fish – przeglądarkowa i mobilna gra wędkarska w modelu F2P
  • Wild Hunt – mobilna gra myśliwska w modelu F2P

Gry, które miały swoje premiery odpowiednio w 2017 i 2012 roku, jednak nie odniosły znaczącego sukcesu, nie zbliżając się nawet do wyników Fishing Clash. Ostatnią grą, która miała datę premiery soft lunch w listopadzie 2019, a global lunch w sierpniu 2020 jest Hunting Clash – i to na nim skupię swoją uwagę.

Cztery główne produkty Ten Square Games. Źródło raport roczny spółki

Spójrzmy najpierw jak rozwijał się największy hit wydany przez TENFishing Clash:

Przychody i wydatki marketingowe Fishing Clash. Źródło: Prezentacja spółki

Zwróćmy uwagę, że od samego początku przychody uzyskiwane z Fishing Clash przewyższały wydatki marketingowe. Przychody bardzo dynamicznie skoczyły podczas lockdownu i po tym okresie delikatnie spadły co budziło wśród inwestorów niepokój, ostatnie dane to luty mający 28 dni co też delikatnie zaburza obraz całej sytuacji. Pojawienie się w sierpniu Hunting Clash i pierwsze trzy miesiące raportowania sprzedaży oraz wydatków na grę nie zwiastowały nic dobrego – wydatki równały się lub przewyższały uzyskane płatności. Na szczęście obraz uległ znacznej poprawie od listopada 2020 i do lutego 2021 tendencja ta jest podtrzymana:

Płatności i wydatki Hunting Clash. Opracowanie własne

Nie posiadamy jeszcze danych za pierwsze miesiące 2021 roku dla pozostałych gier, ale możemy zaobserwować dynamiczny wzrost Hunting Clash, którego udział w przychodach na koniec 2020 roku to prawie 7%. Za 1Q21 uwzględniam dane za dwa miesiące tylko dla dwóch gier.

Podział przychodów według gier TEN. Opracowanie własne

W prezentacji spółka przedstawiła bardzo ciekawy wykres pokazujący, że po 180 dniach od global launch Hunting Clash ma lepsze statystyki od Fishing Clash:

Statystyka pobrań i płatności po 180 dniach od premiery Hunting Clash. Źródło: Prezentacja spółki

6 nowych gier w produkcji

Spółka podczas prezentacji przedstawiła swoje plany wydawnicze, która wyglądają dość obiecująco. Pierwszą grą, która ma pojawić się w okolicach 2-3Q tego roku jest Golf Royale. Bardzo ciekawie zapowiada się gra pod tytułem Undead Clash – strzelanka o tematyce zombie:

Plany wydawnicze TEN. Źródło: Prezentacja spółki

Przejęcia i certyfikacja w Chinach

Podczas prezentacji CEO Maciej Zużałek mówił, że nadal poszukują do przejęcia podmiotu z perspektywicznym IP, aby rozszerzyć portfolio, na razie trwają rozmowy – nie padły żadne konkretne deklaracje ze strony zarządu. Inwestorzy TEN od dłuższego czasu oczekują również informacji odnośnie certyfikacji w Chinach, a ta według NetEase (chińskiego partnera TEN) może zostać zrealizowana w 2021.

Analiza techniczna

Kurs TEN znajduje się w długoterminowym trendzie wzrostowym, na interwale tygodniowym wsparciem dla kursu jest poziom ~470 zł, na który podczas ostatnich sesji bardzo ładnie zareagował. Oscylator MACD również jest bardzo nisko:

Ten Square Games – wykres na interwale tygodniowym. Źródło: stooq.pl

Sytuacja finansowa

Ten Square Games sukcesywnie zwiększa przychody i zyski, ale szczególnie warto zwrócić uwagę na posiadaną przez spółkę na koncie gotówkę – 236 mln złotych. Spółka jest swoistego rodzaju maszynką do generowania cashu z działalności operacyjnej:

CFO dla TEN. Opracowanie własne

Poniżej przedstawiam wycenę spółki w ujęciu standardowego wskaźnika P/E oraz P/E ex. cash i P/CFO:

Podsumowanie

W mojej ocenie aktualna wycena spółki oraz perspektywy w postaci pojawienia się drugiej gry, która zaczyna dobrze się monetyzować oraz zapowiedzi przyszłych premier oraz ewentualne przejęcie i certyfikacja w Chinach skłaniają mnie do zakupu Ten Square Games do portfela fundamentalnego gpwatak:

Zobacz podobne analizy:



Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK