W zeszłym tygodniu Incuvo (IVO) spółka analizowana na ramach GPW atak opublikowała raport za drugi kwartał 2022. Jest to raport dość istotny z punktu widzenia zarówno akcjonariuszy spółki, jak i obserwatorów rynku VR, który rozwija się nadal bardzo dynamicznie. W ostatnim czasie mieliśmy kilka premier od polskich producentów na platformie Oculus – Thief Simulator VR, Cooking Simulator, Car Mechanic Simulator.
Wyniki
W mojej ocenie raport spółki wypada bardzo dobrze. Spółka w 2Q zaraportowała 12,7 mln przychodu z czego przychody ze sprzedaży produktów to 11,4 mln. Rekordowe przychody przełożyły się również na rekordowy dla spółki zysk netto, który wyniósł 4,7 mln PLN. Jak wiadomo, IVO dzieli się zyskami z CRJ. Widać to w raporcie w pozycji “Usługi obce”, które wyniosły 5,3 mln PLN. Pozycja ta zawiera również koszty płatności dla osób pracujących na umowę o dzieło, zlecenie i inne.
Prowadzone przeze mnie szacunki uwzględniające przeliczniki po publikacji danych na koniec kwietnia – oceny x64 i opinie/komentarze x104. Na koniec czerwca sprzedało się na Oculus 98-100k kopii. Przychód netto dla IVO (zysk dla CRJ) z tego tytułu, był na poziomie 3,9 mln PLN. Moje założenia co do PC VR wskazują na sprzedaż ~12k kopii generując ~440 tysięcy PLN. Sumarycznie, co bardzo istotne dla akcjonariuszy również CRJ – spółka powinna otrzymać ~4,3 mln płatności od IVO za 2Q, co jest dla spółki czystym zyskiem.
Przyszłość
Raport za drugi kwartał nie rozjaśnił nam nic więcej w kwestii procentowego udziału Incuvo w przychodach projektu realizowanego dla PCF:
raport IVO za 2Q2022
Produkcja gry VR z portfolia gier grupy People Can Fly jest finansowana w całości przez PCF Group S.A. jako wydawcę w miarę realizacji kontraktowanych w ramach procesu produkcyjnego kluczowych etapów produkcji gry VR (tzw. milestones). Wartość umowy produkcyjno-wydawniczej nie odbiega od warunków rynkowych podobnych umów zawieranych w obrocie gospodarczym. Po zakończeniu produkcji gry VR i wprowadzeniu gry do sprzedaży Incuvo S.A. przysługiwać będzie wynagrodzenie w formie tantiem (ang. royalties), które będzie płatne, jeśli zyski netto (zdefiniowane w umowie) ze sprzedaży gry zapewnią PCF Group S.A. jako wydawcy zwrot kosztów poniesionych w związku z produkcją, promocją i dystrybucją gry. Wysokość tantiem jest uzależniona od wysokości zysków netto ze sprzedaży gry. Premiera gry planowana jest do końca 2023 roku
Co kluczowe, spółka planuje premierę gry do końca przyszłego roku. Jak na razie, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, jednak znając rynek gamingu, przesunięcia są jak najbardziej możliwe. Miało to miejsce w przypadku Green Hell VR zarówno na platformę Oculus, jak i Steam. Pomimo że kurs reaguje negatywnie na takie informacje, jestem zwolennikiem przesunięcia premiery, jeżeli ma to przynieść wymierne korzyści w poprawie jakości gry.
Green Hell VR
Trwają również prace nad portowaniem Green Hell VR na platformę Sony PlayStation VR. Aktualnie trwa okres preprodukcji, a premiera gry na platformie spółka planuje na końcówkę 2023 roku.
Aktualnie sprzedaż Green Hell VR wygląda nadal bardzo dobrze. Na dziś mamy 1847 ocen, 1182 opinii, co sugerowałoby przychód netto dla IVO (zysk dla CRJ) na poziomie 900 tys. PLN w trwającym 3Q22 i sumarycznie około 123k sprzedanych kopii. Przyjmując 1,5 mln w 3Q i 1 mln w 4Q mamy C/Z ~8, to szacunki te nie wydają mi się jakoś optymistyczne. Czekamy na informację odnośnie trybu co-op, który to w mojej ocenie może znacząco poprawić sprzedaż. Ambicje zarządu są bardzo wysokie:
Andrzej Wychowaniec, CEO Incuvo S.A.
Biorąc pod uwagę ciepłe przyjęcie Green Hell VR i wyniki finansowe w drugim kwartale roku, czujemy się pewnie stwierdzając, że obrana przez nas strategia rozwoju przynosi pozytywne efekty. Stawiając na specjalizację w zakresie technologii VR i używając naszych szerokich kompetencji oraz ciągle poszerzającego się know-how, zyskaliśmy mocną pozycję na rynku, adaptując znakomite tytuły do potrzeb entuzjastów VR.
Naszą ambicją jest stanie się jednym z czołowych producentów gier VR na rynku globalnym. Widzimy, że z każdym projektem nasze studio realizuje ten plan i rozwija się. Wierzymy, że nasze kolejne kroki przyniosą nam jeszcze większe zainteresowanie ze strony graczy VR i nie raz zaskoczymy odbiorców naszymi propozycjami
Najnowsze komentarze