Spółka MFO
Podstawowym profilem działalności Spółki jest produkcja profili zimnogiętych dla wytwórców stolarki okiennej z PCV. Spółka produkuje również profile zimnogięte dla branży automotive, branży konstrukcyjnej oraz instalatorskiej i klimatyzacyjnej. MFO wykonuje również profile na specjalne zamówienie. Poniżej krótka prezentacja produktów oferowanych przez spółkę:

Sprzedaż profili dla wytwórców stolarki okiennej stanowi prawie 54% przychodów MFO. Wśród klientów w tym segmencie są Aluplast, Avantgarde, Brügmann, Decco, Deceuninck, Foris, Gealan, Inoutic, Rehau, Salamander, Veka, Wital. Poniżej procentowy podział przychodów według segmentów:

Spółka stara się kłaść mocniejszy nacisk na sprzedaż profili specjalnych, które są sprzedawane z wyższą marżą, jednak w 3Q2020 r/r mamy sprzedaż w tym segmencie.
Rekordowe ceny stali
Zgodnie z informacjami zawartymi w prospekcie emisyjnym oraz w sprawozdaniach finansowych – spółka korzysta na wysokich cenach stali:
Raport MFO za rok 2019:
Wyniki finansowe Spółki oraz poziom marży uzyskiwanej na sprzedaży uzależniony jest częściowo od poziomu cen stali, która stanowi główny składnik kosztowy w kosztach produkcji profili stalowych. Rynek przy trendzie rosnących cen stali umożliwia osiągnięcie większych przychodów i zrealizowanie większej marży niż przy trendzie cen malejących. Znaczna i nagła obniżka cen stali może się odbić negatywnie na wynikach finansowych spółki poprzez zmniejszenie uzyskiwanej na sprzedaży marży, a także zmusić do dokonania przeszacowania zapasów, natomiast wzrost cen stali może pozytywnie odbić się na przychodach i realizowanych marżach.
Aktualnie ceny sali osiągają poziomy najwyższe od lat:

Rosnące ceny stali powinny przekładać się na wzrost marży w najbliższych kwartałach. Zauważalna jest korelacja kursu MFO z notowaniami stali. Niestety w stooq.pl znajdziemy np. notowania stali – złomu:
Rosnący export
Spółka istotnie w ostatnich latach zwiększyła sprzedaż eksportową, która w roku 2015 wynosiła 43%, na koniec roku 2020 sprzedaż eksportowa stanowi 54% całkowitych przychodów spółki:
MFO eksportuje swoje produkty na cały świat, między innymi do USA, Hiszpanii, Włoch, Australii czy Brazylii:

Program inwestycyjny
MFO zakończyło proces inwestycyjny zwiększający moce produkcyjne, który był realizowany w latach 2016-2020. Poczynione inwestycje pozwalają na zwiększenie mocy produkcyjnej liczonej w tonach o 58% w stosunku do roku 2016:
Po słabym drugim kwartale spowodowanym lockdownem i spadkiem popytu, trzeci kwartał wyglądał już dobrze, zarówno pod względem przychodów, jak i zysków. Aktualnie MFO jest notowane ze wskaźnikiem P/E na poziomie ~9,3 co w ujściu historycznym nie jest wyceną niską, ale i też nie jest to wybitna okazja:
Podsumowanie
Zakładając zysk netto w 2021 roku na poziomie 26 mln złotych, oraz uznając za atrakcyjny poziom P/E w okolicach 6, cena przy jakiej MFO mogłoby trafić do portfela fundamentalnego gpwatak to poziomy 24 zł. Na tę chwilę spółka pozostaje w kręgu zainteresowań.






dziś zakupy insajderów https://serwis.notoria.pl/news/espi/20210128_112530_0602015310.xml