Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Styczeń 2025
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Wydarzenia

Cloud: Model programmatic staje się dominujący w reklamie online

Cloud Technologies ma kapitalizacją rynkową aktualnie 173 mln zł, a jej akcje są w obrocie od 18 maja 2012. Spółka działa na rynku reklamy internetowej w segmencie technologii do przetwarzanych w chmurze dużych zbiorów danych.

Z Piotrem Prajsnarem, prezesem zarządu Cloud Technologies (ticker: CLD), rozmawia Marcin Kuchciak

Marcin Kuchciak (MK): W jaki dokładnie sposób CLD pozyskuje dane o aktywności użytkowników Internetu?

Piotr Prajsnar (PP): Pozyskujemy surowe dane dotyczące aktywności użytkowników Internetu w aplikacjach i przeglądarkach internetowych. Zbieramy dane o konsumowanych treściach i na tej podstawie analizujemy profile użytkowników. Wszystko to dzieje się przy pomocy naszej autorskiej technologii do zarządzania danymi – Data Management Platform (DMP). Pozyskiwane przez nas surowe dane zawierają proste informacje, takie jak znacznik czasu, adres internetowy oraz podstawowe metainformacje o urządzeniu. Pozyskujemy setki tysięcy takich sygnałów na sekundę z całego świata. To z kolei pozwala nam na ma dość złożone analizy.

MK: Jak wygląda liczba profili użytkowników, których dane CLD przetwarza, w podziale na typy urządzeń i jak ona ewoluowała w ostatnich latach?

PP: Podstawowym kryterium określającym ilość danych jest liczba profili, która jest skorelowana z liczbą urządzeń, a nie osób. Nasza liczba profili użytkowników stale rośnie, co potwierdza wzrost przychodów w kluczowym dla nas segmencie – sprzedaży danych. Obecnie przetwarzamy 100 mln profili użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Każdy użytkownik jest opisany u nas średnio kilkunastoma wymiarami, dlatego skumulowaną liczba profili to ponad 100 miliardów. Realnie adresujemy blisko 5 mld internautów (płeć, wiek, geo, różne zainteresowania). Widzimy około 18 mld urządzeń, co daje niespełna 4 urządzenia na osobę.

MK: Po pozyskaniu surowych danych CLD następnie je przetwarza, aby ostatecznie stworzyć profil danego użytkownika. Każdy z nich może być opisany za pomocą wielu cech. Jakie cechy najczęściej brane są pod uwagę, jeżeli chodzi o potrzeby klientów?

PP: Podstawowym kryterium określającym ilość danych jest …

Przepraszamy, resztę tego wpisu mogą zobaczyć jedynie osoby z subskrypcją Premium. Zapraszamy do zamówienia dostępu Premium.

Otwórz rachunek w LYNX i otrzymaj aż 50 EUR zwrotu za prowizje

Artykuł: Starward Industries
Jeśli chcecie przetestować rachunek w LYNX, to koniecznie uzupełnijcie pole kupon: GPWATAK – dostaniecie 50 euro na handel (w postaci zwrotu za prowizje). Promocja nie obejmuje zwrotu za transakcje na CFD i certyfikatach turbo.

Otwórz rachunek w LYNX i otrzymaj aż 50 EUR zwrotu za prowizje
Jeśli chcecie przetestować rachunek w LYNX, to koniecznie uzupełnijcie pole kupon: GPWATAK – dostaniecie 50 euro na handel (w postaci zwrotu za prowizje). Promocja nie obejmuje zwrotu za transakcje na CFD i certyfikatach turbo.

Zobacz podobne analizy:



Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK