Cloud Technologies ma kapitalizacją rynkową aktualnie 173 mln zł, a jej akcje są w obrocie od 18 maja 2012. Spółka działa na rynku reklamy internetowej w segmencie technologii do przetwarzanych w chmurze dużych zbiorów danych.
Z Piotrem Prajsnarem, prezesem zarządu Cloud Technologies (ticker: CLD), rozmawia Marcin Kuchciak
Marcin Kuchciak (MK): W jaki dokładnie sposób CLD pozyskuje dane o aktywności użytkowników Internetu?
Piotr Prajsnar (PP): Pozyskujemy surowe dane dotyczące aktywności użytkowników Internetu w aplikacjach i przeglądarkach internetowych. Zbieramy dane o konsumowanych treściach i na tej podstawie analizujemy profile użytkowników. Wszystko to dzieje się przy pomocy naszej autorskiej technologii do zarządzania danymi – Data Management Platform (DMP). Pozyskiwane przez nas surowe dane zawierają proste informacje, takie jak znacznik czasu, adres internetowy oraz podstawowe metainformacje o urządzeniu. Pozyskujemy setki tysięcy takich sygnałów na sekundę z całego świata. To z kolei pozwala nam na ma dość złożone analizy.
MK: Jak wygląda liczba profili użytkowników, których dane CLD przetwarza, w podziale na typy urządzeń i jak ona ewoluowała w ostatnich latach?
PP: Podstawowym kryterium określającym ilość danych jest liczba profili, która jest skorelowana z liczbą urządzeń, a nie osób. Nasza liczba profili użytkowników stale rośnie, co potwierdza wzrost przychodów w kluczowym dla nas segmencie – sprzedaży danych. Obecnie przetwarzamy 100 mln profili użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Każdy użytkownik jest opisany u nas średnio kilkunastoma wymiarami, dlatego skumulowaną liczba profili to ponad 100 miliardów. Realnie adresujemy blisko 5 mld internautów (płeć, wiek, geo, różne zainteresowania). Widzimy około 18 mld urządzeń, co daje niespełna 4 urządzenia na osobę.
MK: Po pozyskaniu surowych danych CLD następnie je przetwarza, aby ostatecznie stworzyć profil danego użytkownika. Każdy z nich może być opisany za pomocą wielu cech. Jakie cechy najczęściej brane są pod uwagę, jeżeli chodzi o potrzeby klientów?
PP: Podstawowym kryterium określającym ilość danych jest …
Przepraszamy, resztę tego wpisu mogą zobaczyć jedynie osoby z subskrypcją Premium. Zapraszamy do zamówienia dostępu Premium.
Otwórz rachunek w LYNX i otrzymaj aż 50 EUR zwrotu za prowizje
Najnowsze komentarze