Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Marzec 2024
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Wydarzenia

CCC – omówienie nowej strategii

Pod koniec stycznia CCC opublikowało strategię na lata 2020-2022. Poniżej możemy zobaczyć kluczowe założenia nowej strategii:
źródło: prezentacja “Strategia Grupy CCC 2020-2022”

Przychody

W zaprezentowanej strategii spółka zakłada osiągnięcie w 2022 roku przychodów na poziomie 8,5-9,0 mln zł. W raporcie bieżącym spółka podała szacunkowe dane sprzedażowe za 4q19 na tej podstawie jesteśmy w stanie oszacować poziom przychodów za 2019. Dynamika wzrostu przychodów za ostatnie 4 lata wynosiła ~20%.  Zakładając wzrost przychodów w kolejnych latach odpowiednio o 18%-16%-15% w 2022 uzyskujemy ponad 9 mln przychodów.

Opracowanie własne

Założony cel na 2022 pod względem osiągniętych przychodów zdaje się być jak najbardziej realnym do osiągnięcia.

CCC: Udział e-commarce w przychodach

W strategii zarząd CCC zakłada, że udział e-commarce będzie stanowił 35-40% udziału w przychodach:

źródło: prezentacja “Strategia Grupy CCC 2020-2022”

W prezentacji za 2019 r udział podany jest na podstawie danych za trzy kwartały 2019 r. W szacunkach za 4q2019 udział e-commarce jest już większy i wynosi ~27%  wartości przychodów a porównaniu do tego samego okresu 2018 roku widoczny jest ponad 40% wzrost:

Zakładam w związku z tym, że za 2019 rok udział e-commerce będzie wynosił ~24,5% całości przychodów.  Zakładając coroczny 3,5% wzrost udziału e-commerce w przychodach w 2022 roku udział ten wyniósł by zakładany próg min 35% – co wydaje się być realnym do osiągnięcia celem.

Rentowność

W zaprezentowanej strategii spółka zakłada też powrót do rentowności EBIT na poziomie 8,5-9,5% – czyli powrót do poziomu z lat 2017-2018 roku. Spółka chce osiągnąć ten cel poprzez zwiększonej dyscyplinie kosztowej oraz przede wszystkim optymalizacji procesów w logistyce i finansach. Rentowność netto ma wynieść natomiast wg. strategii w w 2022 roku 7-8%. Założenia te wydają się bardzo ambitne zważywszy na aktualne poziomy tych wskaźników.

Starając się analizować podane dane szacunkowe za 4q19 i szukając w nich pozytywów na pewno trzeba zwrócić uwagę na wzrost marży brutto ze sprzedaży o 0,9 pp do poziomu 51,8%, dynamiczny wzrost e-commerce. Martwi natomiast 15% wzrost kosztów sprzedaży i zarządu przy 7% wzroście sprzedaży – więcej na pewno będzie można powiedzieć po analizie raport rocznego.  Spółka w zdecydowany sposób chce ograniczyć nakłady inwestycyjne w 2019 roku wynoszące ~700 mln zł do 200 mln w 2020. CCC przystąpiło do zamykania nierentownych sklepów w 2019 i to trwa nadal. Przed spółką niewątpliwie czas wielu wyzwań – czy uda się zrealizować wszystkie założenia z nowo przedstawionej strategii? – o ile w kwestii przychodów i udziału w nich  e-commarce  wydaje się to być jak najbardziej realne o tyle temat rentowności EBIT i netto temat jest bardziej złożony a postawione cele bardzo ambitne.

Analiza Techniczna wykresu CCC

W ostatnim czasie po mocnej przecenie pojawiły się znaczące obroty świadczące o zainteresowaniu inwestorów aktualnym poziomem cenowym. Co prawda na D1 mamy do domknięcia lukę bessy ~111 zł, patrzę jednak na interwał T1, gdzie wybocie poziomu ~106-107 będzie pozytywnym sygnałem, do pełni szczęścia potrzebne byłoby wybicie poziomu ~116-118 zł, ale przy takich wolumenach myślę, że jest to jak najbardziej możliwe.

CCC interwał D1
CCC interwał T1

Otwórz rachunek w LYNX i otrzymaj aż 50 EUR zwrotu za prowizje
Jeśli chcecie przetestować rachunek w LYNX, to koniecznie uzupełnijcie pole kupon: GPWATAK – dostaniecie 50 euro na handel (w postaci zwrotu za prowizje). Promocja nie obejmuje zwrotu za transakcje na CFD i certyfikatach turbo.

Zobacz podobne analizy:



Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK