Kolejny rok zapowiada się równie pracowity.
Krótko o LPP.
LPP to spółka notowana na WIG20, której cena za akcje jest najwyższa na naszej giełdzie, ale pod względem kapitalizacji jest ona dopiero 13 spółką z wynikiem 15 727 mln zł.
LPP to grupa skupiająca marki odzieżowe z podziałem na grupy wiekowe: dla dzieci (marka RE Kids, część marki RESERVED), nastolatków (Cropp, House, SiNSAY) oraz osób dorosłych (MOHITO, RESERVED i Tallinder).
Omówienie wyników za 2018 rok.
W połowie kwietnia spółka podała rekordowe wyniki osiągnięte w 2018 roku.

Spółka osiągnęła mocne wzrosty w wielu aspektach finansowych. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 14,5 % r/r w tym czasie zysk ze sprzedaży wzrósł o 40 % r/r, zysk operacyjny o 31 %, a zysk netto o 15 %.
Spółka odnotowała również solidny wzrost w obszarze przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej o około 36 % r/r a wydatki na inwestycje zostały powiększone o 81 % r/r.

Warto również wspomnieć o dywidendzie, która w zeszłym roku wyniosła 35,74 zł za 2017 rok a w tym roku zarząd spółki zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 60 zł za 2018 rok. Dzień dywidendy został wyznaczony na 18 czerwca 2019 roku a wypłata dywidendy miałaby nastąpić 27 czerwca 2019 roku.
W 2018 roku spółka otworzyła swoje sklepy na trzech nowych rynkach w Izraelu, Kazachstanie oraz Słowenii.
Plany LPP w 2019 roku.
Spółka w tym roku planuje kolejne wejścia na nowe rynki zbytu. Niedawno spółka poinformowała o wejściu na rynek w Bośni i Hercegowinie. Jest to już szósty rynek na Bałkanach, na którym obecne jest LPP.
LPP otworzyło swoje sklepy w centrum handlowym Delta Planet w mieście Banja Luka liczącym ponad 200 tys. mieszkańców, drugim co do wielkości mieście w Bośni i Hercegowinie. LPP otworzyło salony o powierzchni 5 500 mkw., w których zostały otwarte taki sklepy jak Reserved, Cropp, House oraz Mohito. Otwarcie się na kolejny rynek na Bałkanach ma na celu umocnienie pozycji spółki w tym regionie, gdzie produkty LPP cieszą się rosnącą popularnością, przy stale rosnącej dynamice sprzedaży.
Spółka planuje w drugiej połowie roku również wejście na rynek odzieżowy w Finlandii.
Ponadto w planach jest zwiększenie ilości swoich sklepów w Jerozolimie i Tel Awiwie.
500+ na pierwsze dziecko to dodatkowy czynnik sprzyjający sprzedaży w 2019 roku.
Od 1 lipca 2019 roku zostanie zniesione kryterium dochodowości (nie można było przekroczyć progu 800 zł dochodu na pierwsze dziecko) na pierwsze dziecko w programie 500+. Jest to o tyle istotne ze względu na to, że coraz częściej spotykany jest model rodziny 2+1 a ze względu na dość niski próg wile rodzin przy dwójce pracujących rodziców po prostu się nie kwalifikowało do wypłaty z programu 500+.
Myślę, że bieżący rok będzie równie mocny w wykonaniu LPP co zeszły.
Autor wpisu: Przemysław Witkowski
Źródła – biznesradar.pl, wnp.pl, pb.pl


Akurat kurs akcji też się aktualnie znajduje w obszarze wsparcia (8.500 zł). Na LPP możemy mówić w dalszym ciągu o krótkoterminowym trendzie wzrostowym. Świeca z dnia 24.04.19 oraz dzisiejsza pokazują, że owe wsparcie jak na razie jest respektowane.
Widząc plany spółki oraz dotychczasowe wyniki, śmiało można trzymać akcje w portfelu.
LPP nadal nie zanegował wygenerowanego impulsu wzrostowego, ale dla jego dobra nie powinien się już cofać poniżej dzisiejszego minimum.
Ostatnie minimum zostało naruszone, co może oznaczać chęć testu średnich kroczących.