Green Hell
Green Hell od studia Ceepy Jar jest symulatorem przetrwania w amazońskiej dżungli, w której czeka nas wiele wyzwań i zaskakujących zwrotów akcji. Gra w trybie early access zadebiutowała 29 sierpnia 2018, natomiast full release miał miejsce 5 września 2019. Kluczowym momentem dla sukcesu gry było pojawienie się trybu COOP, który miał swoją premierą na platformie STEAM 7 kwietnia 2020. Pierwszy raport dotyczący ilości sprzedanych kopii Creepy Jar podało 10 kwietnia 2020 informując o sprzedaży 0,5 mln kopii gry. Licząc od pojawienia się wersji full release spółka potrzebowała ponad 200 dni na sprzedaż zaraportowanej ilości. Premiera COOP okazała się strzałem w dziesiątkę. Już po niecałych 80 dniach od daty premiery na STEAM, spółka poinformowała o sprzedaży kolejnych 500 tysięcy sztuk. Od daty premiery gry dawało to okrągły mln sprzedanych kopii. Pojawienie się gry w wersji 4-osobowej to dotychczas największy dla Creepy Jar peak graczy odnotowany na platformie STEAM:

Green Hell w wersji na konsole PlayStation 4 oraz XboxOne zadebiutowała 9 czerwca 2021. Można powiedzieć, że w znaczący sposób przyczyniła się do osiągnięcia bardzo dobrych wyników za trzeci kwartał tego roku. Z komunikatu sprzedażowego możemy również wyczytać:
komunikat spółki po wynikach za 3Q
W analizowanym okresie łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach STEAM, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których emitent posiada prawa wydawnicze) wyniosła ponad 312 tys. kopii, z czego 138 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox.”
– co oznacza, że w trzecim kwartale sprzedaż na konsole stanowiła 44% ogólnej liczby sprzedanych sztuk. Na podstawie dostępnych danych sporządziłem wykres ilości sprzedanych kopii Green Hell z uwzględnieniem konsol (kolor szary):

Zadowolenia ze sprzedaży nie krył prezes Creepy Jar Krzysztof Kwiatek:
prezes Creepy Jar Krzysztof Kwiatek
Za nami najlepszy kwartał w tym roku i drugi najlepszy kwartał w historii Creepy Jar od czasu wprowadzenia trybu kooperacji w Green Hell w 2 kw. 2020 r. Konsekwentnie aktualizujemy i rozwijamy grę, wzbogacamy kontent i przyciągamy nowych graczy, co pozytywnie wpływa na osiągane przez nas wyniki. Liczymy, że kolejne dodatki do Green Hell, w tym ostatni i największy z serii Spirits of Amazonia, przy jednoczesnym utrzymaniu wsparcia gry na niezmienionym poziomie, pozwolą nam kontynuować tegoroczny trend sprzedażowy także w przyszłych okresach
Co najważniejsze, zarząd ma również pomysł na dalszy rozwój gry poza dodatkiem Spirits of Amazonia 3 (SoA 3), który ma się pojawić do końca roku i z którą zarząd wiąże spore nadzieje:
prezes Creepy Jar Krzysztof Kwiatek
Pierwsze dwie części dodatku „The Spirits of Amazonia” okazały się ogromnym sukcesem, a ich premiery wyraźnie podbijały ilość sprzedanych kopii Green Hell na Steam. W związku z tym, oczekiwania graczy co do finałowej części rozszerzenia są zdecydowanie wyższe niż w przypadku poprzednich […] Dlatego też, co ostatniego, finałowego dodatku „Green Heel” przykładamy szczególną wagę – „The Spirits of Amazonia 3” będzie największym z przygotowanych przez nas rozszerzeń. Układa nam się plan na rozwój marki Green Hell w 2022. Rok będzie obfitował w duże update’y. Liczymy, że zaskoczą jeszcze bardziej niż seria SoA, w tym celu m.in. analizujemy, co jest atrakcyjne dla graczy. Przed końcem roku ogłosimy roadmap dla Green Hell na 2022
Patrząc historycznie – zarząd nigdy nie spieszył się z wydawaniem dodatków, jest oszczędny zarówno w słowach, jak i obietnicach. Po premierze Cyberpunk 2077 jest bez wątpienia dużym atutem. Aktualna wycena spółki jak na gamedev jest z pewnością atrakcyjna. Należy jednak pamiętać, że dodatki do Green Hell na PC i konsole oraz wersją VR, z której Creepy Jar ma 50% przychodów to jedyne impulsy sprzedażowe na najbliższe kwartały.


Najnowsze komentarze