Kalendarz wydarzeń giełdowych
Kalendarz tworzycie sami. Możecie dodawać samodzielnie wszelkiego rodzaju wydarzenia / spotkania o tematyce giełdowej / forexowej. Wszystkie wydarzenia giełdowe w jednym miejscu.
Marzec 2024
  • P
  • W
  • Ś
  • C
  • P
  • S
  • N
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Wydarzenia

Portfel zagranicznych spółek dywidendowych – Magna International (cz.20)

Magna International

Magna International to firma powstała w 1957 roku. Dziś to globalny zdywersyfikowany dostawca motoryzacyjny i firma zajmującą się technologiami mobilności, która obsługuje przede wszystkim producentów OEM samochodów osobowych i lekkich ciężarówek. Firma opracowuje i wytwarza produkty oraz systemy w zakresie elementów zewnętrznych i konstrukcji nadwozia, technologii zasilania i wizji, systemów siedzeń, układów napędowych, ADAS, elektroniki, lusterek, oświetlenia i dachów. Firma zapewnia również pełną wiedzę z zakresu inżynierii pojazdów i produkcji kontraktowej. Spółka z pewnością jest jednym z największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. MGA jest także największym dostawcą motoryzacyjnym w Ameryce Północnej i czwartym na świecie. Produkty spółki można znaleźć obecnie w większości pojazdów. Pochodzą one z 343 zakładów produkcyjnych oraz 91 centrów rozwoju produktów, inżynierii i sprzedaży w 28 krajach. Firma zatrudnia ponad 158 000 pracowników.

Krótki Snapshot danych odnośnie spółki:

Magna International

Gama sprzedawanych produktów jest z pewnością bardzo szeroka:

Magna International


Spółka podzielona jest na następujące cztery segmenty produktowe:

  • Elementy zewnętrzne i konstrukcje nadwozia
  • Moc i wizja
  • Systemy siedzeń
  • Kompletny pojazd

Głównym segmentem pod względem przychodów jest z pewnością segment: elementy zewnętrzne i konstrukcje nadwozia odpowiadający za 39% przychodów spółki. Na drugim miejscu z 31% udziałów w przychodach, znalazł się segment rozwiązań mocy i wizyjnych. Natomiast na trzecim i czwartym system siedzeń 13% oraz gotowe pojazdy 17%. Pod względem geograficznym dwoma głównymi rynkami jest przede wszystkim Ameryka Północna i Europa – odpowiednio jest to 46 i 42%:

Magna International

Klientami spółki są najwięksi producenci na świecie:

Pod względem przychodów największym klientem dla MGA jest BMW odpowiadające za 16% przychodów. Drugie miejsce zajmuje Daimler z 14%, dalej General Motors 13%, Ford 12% oraz V W10%:

Magna International

Płatnik rosnącej dywidendy

Magna International jest spółką, która od dwunastu lat dzieli się z akcjonariuszami zyskami w formie dywidendy. Przez te dwanaście lat średnioroczna stopa wzrostu dywidendy to bardzo dobre 12%. W roku 2010 spółka wypłaciła 0,5 USD na akcję dywidendy, za rok 2021 było to 1,8 USD

Magna International

Aktualna stopa dywidendy to 2,88%

Analiza finansowa

Patrząc na dane za ostatnie 5 lat to pod względem dynamik podstawowych parametrów wyceny, spółka jednak nie wygląda zbyt korzystnie. Jednak miejmy na uwadze pandemię COVID-19, która bardzo mocno odcisnęła swoje piętno na branży automotive. Jeżeli patrzylibyśmy na wyniki spółki, pomijając ten jakże istotny fakt to można powiedzieć jednoznacznie, że pod względem zarówno przychodów, EBITDA i CFO spółka wygląda bardzo słabo. Przychody stają praktycznie w miejscu, EBITDA spadł o 3% tak samo jak CFO. Aktualnie spółka jest wyceniana według wskaźnika P/E znormalizowanego na poziomie 20,39 – średnia za ostatnie 5 lat to 14,11:

Nieco korzystnie sytuacja wygląda w przypadku P/CFO, jednak dalej nie jest to poziom atrakcyjny. Aktualnie P/CFO wynosi około 8, średnia za ostatnie pięć lat to blisko 6:

Dobrze wygląda natomiast sytuacja zadłużenia – Debt/EBITDA wynosi 1,48, a zadłużenie odsetkowe do EBITDA na poziomie 0,71:

Spółka zwróciła moją uwagę bardzo dobrymi perspektywami. Od początku tego roku, został uruchomiony nowy zakład w Michigen, w którym Magna będzie produkowała obudowy akumulatorów do nowego GMC Hummer EV firmy GM i Forda F-150. Spółka posiada zaksięgowane 90% sprzedaży na rok 2023.

Magna EtelligentEco

W zeszłym roku, spółka zaprezentowała całkowicie nowy, podłączony do sieci hybrydowy układ napędowy pojazdu elektrycznego typu plug-in (PHEV) oraz elektryczne układy napędowe nowej generacji (BEV). Magna EtelligentEco to inteligentny, połączony system PHEV, który zmniejsza emisję gazów cieplarnianych nawet o 38%. Oferuje funkcję łączności z chmurą, dzięki czemu może wykonywać kilka nowych funkcji, które wcześniej nie były możliwe. Uwzględnia lokalne źródła energii elektrycznej, gdy wymagane jest ładowanie, i zaleca kierowcy bardziej ekologiczną opcję zasilania. Hybrydowa skrzynia biegów wyposażona jest w silnik elektryczny o mocy 120 kW w swoim funkcjonalnym rdzeniu. System sprawdza się w dynamicznych sytuacjach podczas jazdy, a także podczas ruszania i jazdy do tyłu, a wszystko to w trybie elektrycznym. Magna EtelligentEco oferuje zasięg 62 mil.

Magna EtelligentReach to całkowicie elektryczne rozwiązanie AWD z opcjami technologicznymi nowej generacji, w tym inteligentnym oprogramowaniem operacyjnym i elementami sterującymi. Zaawansowana technologia zapewnia teraz zwiększenie zasięgu i dalszą poprawę dynamiki jazdy. Dzięki innowacyjnym aktualizacjom oprogramowania i sprzętu, zasięg jest zwiększony o kolejne 20% — łącznie ponad 145 km — w porównaniu z istniejącymi pojazdami w produkcji.

Ponadto, najnowsze aktualizacje obejmują zaawansowaną funkcję odsprzęgania, falowniki z technologią węglika krzemu oraz dodatkowo ulepszone oprogramowanie operacyjne. Skutkuje to postępami, które przyniosą korzyści wszystkim rozwiązaniom Magna w zakresie napędów elektrycznych i napędów hybrydowych nowej generacji.

W połowie zeszłego roku MGA i LG podpisały również umowę transakcyjną, która przewiduje współprace i powstanie nowej firmy LG Magna e-Powertrain. Magna zainwestowała 453 mln USD i posiada 49% udziałów w spółce – podmiot będzie produkował falowniki, silniki i ładowarki samochodowe.

Spółka zakłada wzrosty w trzech z czterech segmentów na poziome średniorocznie ~10%:

Spółka w latach 2022-2024 planuje wypracować od 5,75 do 6,25 miliarda dolarów wolnych przepływów pieniężnych:

Analitycy przewidują w najbliższych 3 latach coroczny wzrost zysków spółki w przedziale 16,8-40%:

Konflikt na Ukrainie

Spółka posiada sześć zakładów produkcyjno-montażowych w Rosji, gdzie zatrudnia 2 500 pracowników. Firma 3 marca poinformowała o wstrzymaniu produkcji i działalności na terenie Rosji.

Portfel dywidendowych spółek zagranicznych

Po realizacji ustawionego zlecenia na zakup MSFT za 280 USD na naszym koncie pozostało 570 USD na zakupy w związku z czym do naszego portfela kupimy 5 akcji MGA po cenie zamknięcia z dzisiejszej sesji:


Otwórz rachunek w LYNX i otrzymaj aż 50 EUR zwrotu za prowizje

Jeśli chcecie przetestować rachunek w LYNX, to koniecznie uzupełnijcie pole kupon: GPWATAK – dostaniecie 50 euro na handel (w postaci zwrotu za prowizje). Promocja nie obejmuje zwrotu za transakcje na CFD i certyfikatach turbo.


Otwórz rachunek w LYNX i otrzymaj aż 50 EUR zwrotu za prowizje
Jeśli chcecie przetestować rachunek w LYNX, to koniecznie uzupełnijcie pole kupon: GPWATAK – dostaniecie 50 euro na handel (w postaci zwrotu za prowizje). Promocja nie obejmuje zwrotu za transakcje na CFD i certyfikatach turbo.

Zobacz podobne analizy:



3 komentarze

  1. koku koku pisze:

    @BARTAS_GDA w portfelu masz w dalszym ciągu AT&T. Przy połączeniu Discovery i WB (dziś finalizacja transakcji) akcjonariusze T otrzymają dodatkowo 0,241917 udziałów w WBD za każdą akcję AT&T. Nie wiesz kiedy te nowe akcje pojawią się na rachunku i czy ogólnie to dobry deal w kontekście nowej ceny akcji T po Ok 19,5 USD i posiadania nowych akcji WBD? Czy może raczej to powinno wyjść na 0?

    • Bartas_Gda Bartas_Gda pisze:

      cześć, ja dziś logowałem się na konto Lynx i akcje WBD są już zaksięgowane – czy to dobry deal czas zweryfikuje – ja na razie obie pozycje trzymam

  2. koku koku pisze:

    Otrzymałem informację z DM mBank, że podobno 2-3 dni po otrzymaniu informacji/transakcji i będzie to zaokrąglenie w dół, czyli każda części po przecinku przepadnie.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czas minął. Proszę odśwież CAPTCHA.

Aby przedłużyć lub wykupić abonament musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta, skorzystaj z darmowej rejestracji, która zajmuje dosłownie chwilę.

ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
ANULUJ
test
OK